Inboorscharnieren

caba

Actieve deelnemer
21 jul 2012
43
0
Aalst
Ik ben een kast aan het maken en zoek een goed merk van scharnieren, maar ook een merk die een soort van mal voor het boren en vijzen van deze scharnieren heeft. Ik heb al een frees van cmt diameter 35. Moest dit onderwerp verkeerd staan mag het gerust verplaatst worden.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
Je zou naar Blum kunnen kijken, die hebben ook een goedwerkende mal die makkelijk op je werkstuk is te klemmen.
 

roekie

Actieve deelnemer
11 apr 2012
85
0
Idd best wel prijzig, iemand tips om het echt proper te doen?

evt zelf een malletje maken van (hard)hout, al zal die na een paar boringen mogelijk verlopen. Je kunt ook een mal maken met boorbussen. Niet bij de gewone bouwmarkt, maar wsl wel via internet of een gereedschaphandel te bestellen a enkele euro's per stuk..

Of kijken of je van iemand in de buurt een Mafell DD40 kan lenen, als de gaatjes tenminste volgens het 35mm systeem gemaakt zijn..
 

TiMmEr-JaN

Actieve deelnemer
8 mrt 2013
195
0
Groningen
voor het grote gat van het scharnier... stelde ik de bovenfrees op diepte in,en uit de losse hand frezen... de boorgaten teken ik af priem erin prikken...en voorzichtig boren...

TIP !!! bewaar een stukje oude deur waar een scharnier in zit !!!
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.106
239
Goeree-Overflakkee
Voor de bovenfrees kan je zelf een mal maken voor gebruik met een kopieerring. Die verloopt ook niet. Eén keer nauwkeurig maken en daarna snel werken.
 

NeoEko

Actieve deelnemer
Ik heb veel plezier van de 'hettich Boormal Exakta 1000mm rail met 2 aanslagen'.
Heel eenvoudig en veelzijdig in het gebruik. Voor inboorscharnieren, grepen, knopjes en rijboringen.

http://www.gerritse.nl/zoekresultat...&livesearch=Boormal+Exakta&zoek.x=29&zoek.y=7

Nb. die pijl stond al op het plaatje (google) en wijst naar de aanslag. De rail, normaal 1 m lang is op de foto aan de bovenkant 'afgesneden'



p073788.jpg

BO_1214.GIF
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.