Een paar werkstukken van mijn hand

Fred*

Actieve deelnemer
3 apr 2008
95
5
woodarts4u.com
Dank voor de bewondering, het is ook gemaakt om het oog te plezieren. Dat is hoe ik er mee bezig ben als ik dit soort dingen maak; steeds de vraag: is dit de goede vorm, hoe zou het zijn als deze lijn iets meer of minder gebogen zou zijn.
Het project op de 2e foto begon als houtdraaiwerk en werd toen houtsnijwerk. Na het draaien is de vorm verder uitgesneden, met o.a. mesjes en ook roterend gereedschap. Verder heel veel geduld.
Hier nog een plaatje vanuit en andere hoek:
Maria-thrueL.jpg
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
304
Heelsum
Fred kan niet alleen professioneel houtdrasien en snijden en dat mooi fotograferen maar is ook nog een wizard op gebied van beter maken van op zich al goed gereedschap. Ik heb nog steeds 'jouw' Scheppach kolomboormachine :)
 

Fred*

Actieve deelnemer
3 apr 2008
95
5
woodarts4u.com
Op verzoek van Nico hier nog een paar werkstukken:
Beech-mortar&pestleL.jpg
Birch-ne-objectL.jpg
Pine-smal-VaseL.jpg
14L Astral-Light.jpg
 

Bijlagen

  • 14 Astral-Light-THM.jpg
    14 Astral-Light-THM.jpg
    5,2 KB · Weergaven: 220
Laatst bewerkt:

markvanzee

Actieve deelnemer
4 okt 2011
469
1
langerak
prachtig om te zien, je manier van afwerken lijkt van erg hoge kwaliteit. mag ik vragen wat voor afwerking je voor je draaiwerk gebruikt?

groeten, mark
 

Fred*

Actieve deelnemer
3 apr 2008
95
5
woodarts4u.com
Heel veel schuren vanaf korrel 80 t/m korrel 400 en dan een Tung-olie mengsel van 65% Tung-olie, 33% citrusverduner en 2% siccatief. Dit goed verdelen en na enkele minuten echt alles er af wrijven met b.v. keukenpapier. Als dat droog is net zo vaak herhalen tot een mooie glans is ontstaan. Daarna eventueel nog afwerken met microkristallijne was, de glans wordt daarmee wat hoger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.