Werkplek inrichting

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Hey,

Ik wil een ruimte maken waar ik houten meubels kan gaan maken bij mij thuis. Maar ik weet niet precies wat ik aan Losse hand machines het beste kan kopen als ik nog een beginner ben. Want de ruimte wat ik nu krijg is gratis en weet niet voor hoelang. Zeker nog 1 jaar maar erna is niks zeker. Daarom wil ik losse machines hebben als ik er uit moet kan ik ze makkelijk opslaan. Een tafel zaag word lastig.

Maar ik heb nu al een Festool domino, Festool OF 1400 bovenfrees, mirka schuurmachine en een simpele stofzuiger. Binnenkort komt daar nog een Dust Deputy bij voor de stofzuiger en een Festool invalzaag + Protool decopeerzaag.

Heeft iemand tips ivm dat ik misschien dingen overbodig koop wat ik nog lang niet ga gebruiken. Of beter kan kopen ipv.

Ook ben ik opzoek naar hout klemmen want er zijn er zoveel te koop wat kan ik het beste kopen en hoeveel?

Ik hoop dat jullie me hier me kunnen helpen.

Mvg Roy
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Een tafelzaag is ook in mobiele vorm te krijgen, DW745 bijvoorbeeld.
Als je nog geen handgereedschap heb zou ik daar in investeren. Een goede handschaaf, een goede lineaal, goede beitels en goede lijmklemmen.
 

R.O.Y.

Nieuw lid
15 apr 2013
22
0
Oké. Dat van dat hand gereedschap had ik al uit gezocht. Maar bedankt voor de tip van de tafelzaag. Ik zoek ze op.
 

kiefw00

Actieve deelnemer
1 mrt 2012
91
2
wolvega
de festool cms is ook een optie die mischien het overwegen waard is je hebt dan een invalzaag en een tafelzaag in 1 en waarbij eventueel de module voor de bovenfrees bij tekrijgen is om statinoniar te frezen is aangezien je de bovenfrees al hebt
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.