Vraagje?

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Ik kan onderstaande motor kopen, maar ik kan geen opgave van het vermogen vinden.
Wie van jullie kan dit motorplaatje "lezen"?
Ik heb minimaal 1,5 kV nodig bij 230 V netspanning.
Pieter
 

roald

Actieve deelnemer
29 feb 2012
492
0
Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat dit een 2,4kW motor is (is ongeveer 3,3 PK), zie bijvoorbeeld hier voor een conversietooltje. Zie bijvoorbeeld ook hier waar wordt aangegeven dat P1 het vermogen is. P1 is normaal gesproken het opgenomen vermogen, als P2 wordt vermeld is dat het afgegeven vermogen (en de verhouding dus de efficiency).
Zo te zien wordt hij enkelfasig op 220V aangesloten, en gebruikt je een 20uF condensator om een draaistroomsysteem te maken.
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Als die ps inderdaad pk is - en dat lijkt aannemelijk gezien de vorige mail - is een opgenomen vermogen bedoeld. Beetje misleidend misschien maar niet ongebruikelijk. Als we dat aannemen passen de getallen heel goed bij elkaar: Hij neemt op 8,8 maal 220 maal cos phi is 1700 watt is 2,31 pk. De toevoeging p1 achter ps duidt er ook op dat een opgenomen vermogen wordt bedoeld.

Het afgegeven vermogen zal ver onder de 1,7 kw blijven. Als met de 40% een rendement wordt bedoeld zal het afgegeven vermogen zelfs nog net onder 1 pk of onder 0,7 kw blijven.

het is een enkelfase motor. Maar dat wist je natuurlijk al.

Mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.