letters

angie

Nieuw lid
9 apr 2013
2
0
We zijn op zoek naar een vlotte manier om voor mensen met een handicap een machine te vinden die hen helpt bij het uitzagen van letters uit mdf hout (4000 letters op jaarbasis)
Kan er iemand ons hierbij helpen?
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
wat voor handicap precies? motorisch of mentaal? Zware handicap of lichter? Is het zoiets als een beschutte werkplaats?

In eerste instantie zou ik een figuurzaag(machine) voorstellen? Maar afgaande op uw initiële vraag kan ik niet echt antwoorden...
 

angie

Nieuw lid
9 apr 2013
2
0
Onze bewoners hebben een mentale handicap, matig tot ernstig. Momenteel werken we met figuurzagen, maar we zijn op zoek naar een manier om dit vlotter te laten verlopen (cnc machine?)


wat voor handicap precies? motorisch of mentaal? Zware handicap of lichter? Is het zoiets als een beschutte werkplaats?

In eerste instantie zou ik een figuurzaag(machine) voorstellen? Maar afgaande op uw initiële vraag kan ik niet echt antwoorden...
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.056
1.687
Terkaple
www.woodworking.nl
Wat is uw voornaamste doelstelling, de mensen met de handicap een min of meer aangename tijdsbesteding verzorgen, of is uw doel de 4000 letters. Ik neem aan dat u met figuurzagen, figuurzaag machines bedoeld, of gaat het echt met het handje en de figuurzaagbeugel? Hebben de mensen er nu plezier in, is er ook voldoening over het bereikte resultaat?

jaap
 

Jan-Pieter

Actieve deelnemer
Met 1 goede/professionele elektrische figuurzaag moet je toch wel makkelijk meerdere letters per uur kunnen zagen uit MDF. Met 2 per uur haal je de 4000 al. Met goedkope elektrische figuurzagen kun je niet continu werken want die moeten elke 15 of 30min een tijdje uit.

Met een cnc machine gaat het wel erg makkelijk, maar dat lijkt mij behoorlijk saai.

Je kunt ook met bovenfrezen werken i.c.m. met mallen. Als je eenmaal alle mallen hebt gemaakt zal dat ook wel behoorlijk snel gaan.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
88
West-Friesland
Wat is uw voornaamste doelstelling, de mensen met de handicap een min of meer aangename tijdsbesteding verzorgen, of is uw doel de 4000 letters. Ik neem aan dat u met figuurzagen, figuurzaag machines bedoeld, of gaat het echt met het handje en de figuurzaagbeugel? Hebben de mensen er nu plezier in, is er ook voldoening over het bereikte resultaat? jaap

Het lijkt mij beter om eerst het antwoord op deze vraag af te wachten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.