Aan de bezitters van een triton tra of trb001 van voor 2012.

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
De vorige versie werd nog uitgerust met een indraaiende spantang.
Voor 8 mm heb je een reduceerhuls nodig maar de spankracht is dan niet altijd 100 % en de 8 mm bit wil nogal eens omhoog komen.

oude.jpg
De nieuwe versie heeft volgend systeem :

cmtspantang.jpg

Maar kan enkel gebruikt worden met volgende spantanghouder (zelfde als de kleinere routers) :
collet holder.jpg
De nieuwe spantangen kan je (beperkt in maat) kopen bij Woodbiz
aan 50 euro per stuk !!!. Maar de spantanghouder kan je hier blijkbaar niet krijgen. (vandaag nog met CMT contact opgenomen maar is bij hen ook niet te verkrijgen, spantangen wel aan 43 euro).

Tool spares online in GB levert de spantangen aan 17,40 GBP
en de spantanghouder vind je er aan 17,88 GBP

Ik ga eind van de week de spantanghouder samen met 8 mm en 12 mm spantagen bestellen. Als er nog iemand interesse heeft, hoor ik het wel.

Groetjes,

Wiet
 
Laatst bewerkt:

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Welke is nu de nieuwe? Foto 1 of 2?
In mijn triton zit de spantang van foto 2, ik ben wel geinteresseerd in een 8mm versie maar ze zijn inderdaad erg prijzig!
 

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
hoop dat het nu duidelijker is. (ben eens gaan zoeken wat er mis kon gegaan zijn met mijn eerste post)

@ Sjoerd : als je het nieuwe systeem al hebt, heb je enkel de spantang nodig. (is wel altijd 2-delig). Ik wil ze gerust mee bestellen voor je. Verzendkost vanuit België is 8,30 euro.
Schat dat de totale prijs dus 30 euro zal zijn.

Als je enkel de spantang nodig hebt kan je ook wel in Nederland terecht. Deze is voor sommige onderdelen stukken goedkoper dan Woodbiz.

Ik hoor het wel :)

Groetjes,

Wilfried
 
Laatst bewerkt:

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Ah, dat is duidelijker ja! Dan heb ik inderdaad het nieuwe systeem, de prijs valt bij die link nog enigszins mee.
Dan bestel ik hem daar later wel, bedankt voor de informatie!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.