Essen en Linde uit eigen tuin.....

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Hallo allemaal,

gisteren lekker bezig geweest met hout wat 2 jaar geleden bij schoonouders uit de tuin is gekomen. Destijds de bomen ter plekke laten verzagen met een mobiele zagerij. Super leuk om eens te zien!!

Omdat het momenteel buiten zo droog is leek het mij verstandig om het hout naar binnen te halen. Het Essen lag bij een familielid achter in de tuin te drogen. Daar aangekomen leek het een beetje op vergane glorie...... allemaal zwarte schaaldelen en her en der wat rotte plekken. De stam verdeeld en ingeladen. Had er niet veel vertrouwen in, kan er altijd nog brandhout van zagen dacht ik.... Gelukkig valt het mee!

De schaaldelen Lindehout had ik zelf opgelat, mooi op het noorden vrij van de grond met afdek platen er bovenop.

Een mooie plek op zolder gemaakt en alles op de plek gelegd.

Op zolder.JPG

Een deel al geschaafd om te kijken of het Essen nog een beetje mooi onder het stof vandaan zou komen. Dit viel me 100% mee!

Essen 1.JPG

Essen 2.JPG


De vochtigheid moet ik eigenlijk nog een keer (laten) meten, nog een poosje drogen en dan maar eens bedenken wat ik van het Essen en Linde ga maken.....

Groeten G.A.V.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ja inderdaad, gaaf! En dat essen ziet er helemaal niet verkeerd uit.

Zelf je hout zagen zou ik ook mooi vinden. Helaas heb ik er niet echt de ruimte voor.
 

Pok

Nieuw lid
15 apr 2012
8
0
Het lijkt me eerder Iepen dan Essen.
Ziet er mooi uit in ieder geval. Veel plezier ermee.
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Ja gaaf he, ik ben er wel blij mee! Het is zeker weten Essen hoor, heb de boom in volle bloei meegemaakt en dat leek niet op Iepen. Ook bij het schaven komt er geen zure geur vrij...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.