Wie is Bri?

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
1
Hallo Houtwormen,

Al een tijdje kijk ik mee op dit forum. Nu ik zopas een machine (Inca lintzaag) heb overgedragen aan een medeforummer (Samponette), vind ik ik tijd worden om uit de anonimiteit te treden. Mijn voornaam is Jaap, maar daar is er al een van op het forum, dus heb ik mij bediend van de drieletter-afkorting BRI die bij mijn werkende leven in de luchtvaart hoorde.

Bouwjaar 1946, en sinds twee jaar met pensioen. Nu heerlijk tijd om mijn oude passie voor houtbewerking uit te leven.

Begin 70-er jaren is het begonnen met een Inca Major tafelzaag, daarna gevolgd door een Inca lintzaag (nu bij Samponette). Veel meubilair gemaakt voor mijn drie kinderen (bedden, bureau's etc). Een nieuwbouwhuis aangekleed (schrootjes!), een oud huis gerenoveerd, deuren en ramen gemaakt, drie houten boten opgeknapt, een zeiljachtje ingetimmerd, enz. enz.

Machines: naast de Inca's ooit een Lurem VVD-bankje gehad, later een Robland K26, sinds een paar jaar een Minimax C-26 Genius op 380V met tersa messen, erg tevreden over. Deze week is een nieuwe Hammer N3800 lintzaag bezorgd, moet nog aangesloten worden, ik ben benieuwd!

Om platen op te delen een Mafell KSS 300 met flex-lineaal, licht, sterk en handig. Van Festool heb ik alleen een rotex 125 schuurmachine. Doe veel met een Lamello "classic". Freestafel geintegreerd in werkbank, met Triton 1400W, freesjes altijd van CMT in Zevenaar.

Kolomboor en draaibankje zijn "gouwe ouwe" van marktplaats, afzuiger en stationaire schuurmachine zijn Chinezen van Herman B. te G

Handgereedschap: veel ouwe meuk, laatste aanwinsten een Peaktool blokschaafje (prima!) en een paar Japanse zagen, alles van Baptist.

Genoeg voor een eerste posting. Kan iemand mij uitleggen hoe je foto's van je I-pad moet toevoegen, dan kan ik wat recente projecjess laten zien....

Tot zover,

Hout moet!
Bri
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.