eigen maak stof/zaagsel afzuiging

KoWrds

Actieve deelnemer
24 apr 2011
100
0
IMG_0422.jpg
Eigen bouw stofcycloon.
Ik had nog een in onbruik geraakte alleszuiger liggen en heb mbv wat rest materialen een stofcycloon in elkaar geknutselt
volgens het thien voorbeeld.
Eerst had ik deze gemaakt om tussen mijn alleszuiger en machine in te zetten om te snelle vervuiling van het filter te voorkomen.
Echter mijn 1500watt zuiger had te veel vermogens verlies zodat dit niet effectief was.
Hierna heb ik als proef een in onbruik geraakte alleszuiger van 1100 watt op de aanzuig opening gemonteerdt.
En het functioneert echt goed met name zaagsel ed gaat heel goed schuurstof wil voor een gedeelte via de afblaas weg komen hier moet nog wat op gevonden worden, maar omdat ik het ding buiten gebruik heb ik niet zoveel last van het beetje fijnstof dat word weg geblazen

het ding is gemaakt van een oud tafeltje en de wand is geknipt uit 2 oude latex emmers e.e.a afgedicht mbv kit.
kosten niets. resultaat best prima voor een middagje knutselen.
gr Frank.
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Super gemaakt! Leuk als zo'n probeersels het dan ook nog goed blijken te doen hé! Wat voor de één gewoon afval is maakt de ander nog iets heel bruikbaars van ;-). Da's pas recycleren!

Als je het machine binnen zou willen gebruiken moet het relatief simpel zijn daar een filter op te bevestigen dunkt me, je vindt er wel iets op ;-) .

Groeten,
Steven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.