ideen gezocht voor tv wandmeubel in schouwvorm

reneke

Nieuw lid
11 aug 2009
1
0
Heren,

Voor onze mooie nieuwe tv wil ik een meubel maken. Bij een kennis zag ik ooit een op maat gemaakt wandmeubel in de vorm van een schouw. De tv met zijn apparatuur paste daar netjes in. Boeken en foto's kon je a/d zijkant kwijt. Ja, dat wil ik ook.

Ik werk in de metaalbewerking en we hebben goede relaties met timmermannen en interieurbouwers. Wellicht kunnen zij de zaak fineren.

Misschien maak ik de kast nog zwevend; houtsoort weet ik nog niet. Wat ik wel weet is dat het wel als hout moet uitzien; niet gelakt ofzo. Andere meubels zijn een beetje rood-achtig. (Kersen?)

Misschien a/d voorkant een deurtje; hoewel een extra naad het minder strak maakt,

De kast komt voor een smal stukje muur tussen 2 ramen. Hier 2 plaatjes van het voorlopig ontwerp:
tvmeubel1.jpg

tvmeubel2.jpg


Mijn vrouw is helaas (nog) niet overtuigd. Een foto van een soortgelijke kast zou helpen. Tips?

Zou ik naast het ontwerp dingen zelf kunnen doen? Bijvoorbeeld MDF in elkaar zetten en dan extern laten fineren?

Andere suggestie en tips meer dan welkom.
Leuk forum trouwens

Groet,
rene
 
A

Athanor

Guest
reneke zei:
Heren,

Voor onze mooie nieuwe tv wil ik een meubel maken.

Voorzichtig hoor! Er zijn ook vrouwen lid van het Forum, die zeer deskundig zijn en als je deze aanhef gebruikt loop je grote kans dat je zeer waardevolle tips gaat missen omdat zij zich niet aangesproken voelen. ;)

Nog een tip: koop een Boek! bijv. deze: http://www.amazon.com/Design-Build-...=sr_1_8?ie=UTF8&s=books&qid=1250111046&sr=1-8

Of zoek verder naar boeken op amazon met zoekwoorden entertainment center

Fons
 

iMarc

Actieve deelnemer
31 aug 2009
30
0
Kijk eens op http://www.htforum.nl. Op dit forum is een aparte sectie van mensen die laten zien hoe zij hun huis verbouwen rondom hun stereo en/of home theatre installatie.

Marc
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.