Range 15'

Arjan-Kees

Nieuw lid
9 dec 2012
16
1
Groningen
Dennis,
Heb een jaar of twee geleden ook een Prospector Ranger gebouwd. Leuk project. Wil er nog een houdertje bij maken voor een electromotor. Ben momenteel bezig met een kayak en wacht op warmer weer om verder te kunnen met glasvezel en epoxy van het dek. Mocht je vragen hebben stel ze gerust.
Succes
Gr
Arjan-Kees
 

Glen

Actieve deelnemer
1 apr 2009
95
0
Arnhem, als ik thuis ben
Wauw, dapper project en leuk dat je ook digitaal de vorderingen zo bijhoudt. Mooi om te zien en zeker leerzaam. Veel succes en trouwens, welkom hier.

groet,

Glen
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik zie dat je een 15 voeter maakt voor gecombineerd tandem/solo gebruik. Ik denk dat de boot voor solo een beetje lomp is - dat geeft op zich niks, maar het zal niet de meest ideale soloboot worden (ik spreek uit ervaring, ik vaar zowel een 16 voet Mad River Explorer - Royalex als een Ally 15 voet voornamelijk solo). Handling wordt een stuk beter als je de boot niet alleen trimt maar ook verzwaart als je solo vaart - een hoog op het water liggende boot is erg windgevoelig en heeft eigenlijk te weinig waterlijn. Ook zou ik overwegen om er een solozitje (net achter het midden) in te zetten - eventueel demontabel. Je zou dan de thwart niet in het midden moeten plaatsen maar dichter naar het zitje van de voorvaarder toe.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.