Bubinga Schaal

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Na het weggeven van de esdoorn schaal afgelopen weekend voor mijn opa en oma, is nu mijn andere oma aan de beurt. Ze wordt 75 jaar en daar hoort wat moois bij. Ik geef haar daarom deze bubinga schaal die ik deze week in de avonduurtjes heb gemaakt.
Ik denk dat deze mooi zal staan op de eiken tafel die ik 1,5 jaar geleden voor haar gemaakt heb.

bubingaschaal.jpg


Groeten,

Lennaert
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Lennaert deze stijl spreekt mij aan (zie mijn website www.arstorno.nl). De rand vertekent een beetje door de foto. Welke afmeting en welke afwerking? Mooie verhoudingen. Hoe ziet de onderkant eruit??????????????? Ja, we blijven kritisch in dit forum.
vr.gr. Jan Pranger.
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Het is inderdaad een verlijmd blok uit 2 delen. De diameter is 38-39 cm. Vlak voordat ik hem heb weggeven heb ik gelukkig nog een foto gemaakt van de zijkant.
20130315071925.jpg


Groeten,

Lennaert
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Smaken en inzichten verschillen uiteraard, maar ik zou de voorkeur geven aan een onderkant die de uitholling van de bovenkant volgt: dus van onder de vorm van de uitholling met een veel kleinere voet. Het komt bij mij over als de combinatie van een gestyleerde bovenkant met de onderkant van een fruitschaal. De onderkant suggereert een diepe (boven) kant, terwijl de keuze van de bovenkant een vloeiende onderkant vraagt. Maar ja al die smaken hè.
vr.gr. Jan Pranger.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig hout en van boven gezien ook een hele mooie schaal. Kan Jan wel volgen over de vorm van de onderkant, het zijaanzicht zou fraaier geweest zijn als de binnenvorm gevolgd zou zijn.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.