PTFE droog smeermiddel op machineblad?

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Ik zag toevallig een nieuw 'droog smeermiddel' van WD40 op basis van PTFE. Heeft iemand wel eens zoiets gebruikt als glijmiddel voor machinebladen e.d. of evt. handschaven?

Zal wel werken, maar krijg je geen 'vervuiling' van het hout zoals bijv. met siliconenspray en olieachtige produkten?

Groet, David
 

tuoh

Oud hout
Nou, nieuw is dat product niet echt, het is een spray met teflon deeltjes erin, dat is al heel wat jaartjes op de markt. De auto en moto freaks kennen het spul wel.

Het mooie is dat je inderdaad niet de minste zichtbare vervuiling krijgt, en het glijd als de beste. Voor veelvuldig gebruik bij machines vind ik het te duur, daar voldoet parafine ruimschoots.

Heb éénmaal de fout gemaakt om het zadel van mijn motor ermee te behandelen, de zwarte kleur van het zadel kwam opnieuw tot leven, maar de eerste rit op het behandelde zadel vergeet ik nooit meer. Het was een belevenis op zich, ik voelde mij alle kanten opglijden, de term " vast in het zadel zitten" kreeg ineens een heel andere invulling:D


Mvg,

André
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Heb éénmaal de fout gemaakt om het zadel van mijn motor ermee te behandelen, de zwarte kleur van het zadel kwam opnieuw tot leven, maar de eerste rit op het behandelde zadel vergeet ik nooit meer. Het was een belevenis op zich, ik voelde mij alle kanten opglijden, de term " vast in het zadel zitten" kreeg ineens een heel andere invulling

Misschien een beetje off topic, maar maakte ooit ongeveer hetzelfde mee, had mijn zadel ook eens met een soort ledervernieuwer behandeld, maar was voor zetels in huis, herinner me die eerste rit ook nog goed ;-)

Ik gebruik ook gewoon parafinne in de werkplaats, goedkoop en goed.

Groeten,
Steven
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.