3 testen in consumentenbond

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik ben benieuwd naar jullie meining over de 3 testen die in het afgelopen nummer van de consumentenbond heeft gestaan.

1 over accu boormachine
2 circkelzaagmachines
3 de bosch multizaag

groetjes

Hans
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Over de Bosch multi idd absoluut geen totaalvervanger. Wel handig voor zaagwerkzaamheden in kleine hoekjes e.d. Maar ik denk persoonlijk dat de Fein machine robuuster en veelzijdiger is (qua verkrijgbare hulpstukken)
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
accu boorschroefmachine en cirkelzaag test is onvolledig qua overzicht. Makita en Hitachi zijn wel de usual suspects als beter presterende machines in deze segmenten. Toch ontbreken andere usual suspects zoals Panasonic, Festool, bosch blauw etc.
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ik vind dat ze appels et peren vergelijken. Volgens mij laten ze de zwaarde modellen dezelfde duurtest doen dan de lichte modellen. Ook zetten ze proffesionele merken tussen de goedkope merken. Wat betreft het aankopen van machines, heb ik mijn keuzes nog nooit gebaseerd op een test van de consumentenbond.
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
ik kan er ook noet zoveel mee maar was gewoon ff nieuwsierig naar jullie meningen. en dat die bosch zaag niet uit de verf komt had ik wel verwacht hij kan nooit op tegen Fein multi. die wil ik graag nog eens aanschaffen volgens mij verdomd handig ding
 
A

Athanor

Guest
Ik overweeg ook de aanschaf van een Fein Multimaster. Nu adviseerde mijn leverancier om voor het professionele model te gaan. Met wat hulpstukken erbij betaal ik dan wel het dubbele en ik verwacht niet dat ik er veel "professioneel" gebruik van maak. De multimaster is 250 watt en de professionele versie 400 watt. Verder hebben ze een ander koppelsysteem voor de hulpstukken. Is er iemand die ervaring met de Fein machines heeft?

Fons
 

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
je moet je afvragen waar gebruik je hem voor maar heb even bij Kruis in rotterdam gekeken en daar zie ik ook een uitgebreide set staan in 250 uitvoeringen dus volgens mij kan hij dat wel aan
 

worldsound

Actieve deelnemer
Op het werk bij mij hebben we een fein multimaster.
Wij gebruiken hem vooral voor het inkorten van kozijnen als we een laminaat vloer leggen, of iets weg zagen waar je moeilijk aankomt.

Waarvoor wil je hem gaan gebruiken Athanor ?
 
A

Athanor

Guest
Voor reparatiewerk aan kozijnen, waar ik een rot deel wil vervangen door een gaaf stuk; dan wil ik nog een kijkgat maken in een wand met multiplex en gipsplaat om een verborgen leiding op te zoeken en ik heb nog de nodige lamellen te schuren. Dat zijn zo op dit moment de toepassingen waar ik aan denk.

Groet van Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Heb ervaring met Fein en de consumentenbond.
Eerst even het beroerde deel, de consumentenbond. Ben een paar jaar geleden tientjes lid geworden van de digitale versie. Kreeg een paar weken geleden de rekening en nu blijkt dat de digitale versie al 41 euro per jaar kost. Nu is er in de politiek al een tijdje het geluid te horen dat abonnementen niet zonder vooraankondiging zomaar verlengd mogen worden. De consumentenbond zou als belangenbehartiger het voortouw moeten nemen, maar na een moeizame procedure via hun website (ook een gedrocht overigens) kon ik een berichtje sturen waarin ik mijn klacht omschreef en vroeg om het abonnement per direct te stop te zetten. Kreeg na een paar dagen een soort standaard antwoord per mail, met een mailadres waar je weer niet op kunt antwoorden. Ik baal verschrikkelijk om zo behandeld te worden en heb het abonnement inmiddels opgezegd; en van gereedschap hebben ze volgens mij ook niet veel verstand. Ik zou nog een tijdje door kunnen gaan met fulmineren.....

De Fein is een machtig machientje die ik steeds vaker gebruik; niet voor specifiek houtbewerken, maar meer bij het kluswerk en b.v. het bouwen aan de boot. Als je hem een keer wilt lenen Fons kan dat altijd.

jaap
 
A

Anonymous

Guest
Ik heb ervaring met de beide Fein-machines en ben een echte fan geworden, het zijn beide echte probleemoplossers! Ik grijp steeds vaker naar de machine en ik vind het echt een goede investering.

Ik heb de Multimaster een paar maanden geleden ingeruild voor de Supercut en ik moet zeggen dat het toch wel een behoorlijk verschil is, eigenlijk groter dan ik had verwacht. Door de grotere slag ga je echt veel sneller door het materiaal heen en naar mijn idee loopt de zaag ook minder snel warm. Met schuren heb ik alleen met de Multimaster ervaring en dat ging prima, ik ben benieuwd of op dit punt het verschil ook groot zal zijn.
De Multimaster is een prima machine voor zachtere houtsoorten of hardhout met beperkte dikte, maar voor het zagen van grotere hoeveelheden hardhout van grote afmetingen (bijv. kozijnen) zou ik voor de Supercut gaan. Om een voorbeeldje te geven; het maken van kepen in eikenhouten kinderbinten van 100x100mm wilde met de Multimaster niet echt lukken, maar de Supercut had er weinig moeite mee. Het multiplex en gips zullen in ieder geval geen enkel probleem zijn voor beide machines.
 
A

Athanor

Guest
@emiel
Dank voor de informatie, zoals ik mijn toepassingen inschat zal ik met de multimaster goed kunnen werken.

@Jaap
Dank voor het aanbod het apparaat uit te proberen. Ook goede reden om eens naar de vorderingen van je jacht te kijken. ;) Neem wel via PB contact met je op als ik er gebruik van ga maken.

Fons

P.S. ik dacht er wel eens over na om lid van de consumentenbond te worden, maar die gedachte is inmiddels vervlogen. :roll:
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Bij vragen of problemen rondom aanschaf van producten en diensten heb je ook veel meer aan consuwijzer. Bij consuwijzer wordt welliswaar niets getest maar wel erg goede voorlichting gegeven over je juridische positie bij problemen. Daarvoor hoef je bij de consumentenbond niet te zijn. Advies van Consuwijzer is overigens gratis....
 

robkooy

Nieuw lid
29 mrt 2009
20
0
Wat betreft de Fein; ik heb al een aantal jaar een Multimaster. Praktische machine, echt een aanwinst, aangezien de Fein dingen kan die geen andere machine kan. Handig geweest bij delicaat zaagwerk aan mijn surfplank, boot en huis. Daarnaast passen op het oude Fein systeem alle Bosch accessoires, waaronder een 'standaard' driehoeksschuurplaat (zodat opeens alle gewone schuurvellen op mijn Fein passen) en de iets grotere en goedkopere zaagbladen. Alles wel iets minder van kwaliteit vergeleken met Fein, maar niet slecht! De Fein machines hebben nu allemaal stervormige opname, dus passen de Bosch accessoires niet meer, maar volgens mij is er een verloop verkrijgbaar bij Fein.

Rob
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.