Recent gebeten door een houtworm

averstappen

Nieuw lid
22 jan 2013
3
0
Hallo!

Sinds enige tijd ben ik via youtube fimpjes van Paul Sellers in aanraking gekomen met houtbewerking, en sindsdien behoorlijk besmet geraakt met het virus :) Ik heb inmiddels m'n eigen werkbank gemaakt:

2013-02-18 21.13.06.jpg, en ook deze 2013-01-21 19.55.44.jpg. Nu bezig met het afronden van deze klokken: 2013-03-09 22.05.31.jpg. Dit zijn projecten van woodworkingmasterclasses.com, waarbij verschillende basistechnieken behandeld worden. Het volgende project gaat een koffietafel worden, de uitdaging is nu om in omgeving Utrecht aan geschikt eikenhout te komen. Dat is een uitdaging omdat ik de weg nog niet ken in deze wereld, en bepaald niet weet waar ik op moet letten. Ik zal naarstig rondzoeken in de forums hier! Een andere uitdaging is dat ik nu een aantal engelse termen leer waar ik de nederlandse vertaling niet van ken!

Al met al heb ik een hoop plezier :)
 
Laatst bewerkt:

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Welkom op dit mooie forum !! Die Paul Sellers heeft gelukkig een heleboel mensen enthousiast gemaakt voor het houtbewerken,helemaal super !!! Mocht je nog eikenhout zoeken dan kan ik je daar wel mee helpen.
 

averstappen

Nieuw lid
22 jan 2013
3
0
Hier een overzicht van houthandels. De plaatjes werken trouwens niet..

Dank je Roald. Ik heb de post aangepast, plaatjes zouden nu moeten werken, al zijn ze onbeschoft groot... Het houthandel overzicht had ik al gevonden op het forum, mijn probleem gaat echter iets verder: Ik ben dusdanig nieuw in de wereld van hout, dat ik na het binnenlopen van een houthandel totaal overweldigd ben. Geen idee wat wat is, waar ik op moet letten, ik zie alleen maar hout, hout en hout :)
 

averstappen

Nieuw lid
22 jan 2013
3
0
Welkom op dit mooie forum !! Die Paul Sellers heeft gelukkig een heleboel mensen enthousiast gemaakt voor het houtbewerken,helemaal super !!! Mocht je nog eikenhout zoeken dan kan ik je daar wel mee helpen.

Dank je Rick. Zojuist het draadje over je werkplaats doorgeflitst: wow! En gefeliciteerd ook, hier moet je erg content mee zijn...
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Dank je Roald. Ik heb de post aangepast, plaatjes zouden nu moeten werken, al zijn ze onbeschoft groot... Het houthandel overzicht had ik al gevonden op het forum, mijn probleem gaat echter iets verder: Ik ben dusdanig nieuw in de wereld van hout, dat ik na het binnenlopen van een houthandel totaal overweldigd ben. Geen idee wat wat is, waar ik op moet letten, ik zie alleen maar hout, hout en hout :)

Velen van ons zullen dat herkennen. Ik ging na mijn eerste bezoek aan een houthandel (de houtzagerij in Akkrum) ook met lege handen naar huis. Ooit zijn op dit forum daar wel meer berichten en filmpjes over verschenen. Blijf volhouden, het is 1 van mijn leukste bezigheden geworden, het bezoeken van een houthandel!

jaap
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.840
895
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Nijhof in Baarn heeft een leuke selectie hout. Verder heb ik goede ervaringen met een houthandel in een klein zijstraatje aan het begin (of eind (bij de burg reigerstraat)) van de oudwijkerdwarsstraat, hoewel ik daar al jaren weg ben, dus ik weet niet of die nog bestaat; Volkers hout in Utrecht; houtzagerij van Dijk in Laren (hoewel de mogelijkheden daar sinds de brand van anderhalf jaar geleden een stuk minder zijn); Amsterdamse Fijnhouthandel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.