Stanley Sweetheart serie schaven, is het wat?

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hallo mede-woodworkers,

Loop al een tijdje met het plan een no-4 bankschaaf aan te schaffen. Nu lees ik een hoop positieve reacties over de Juuma/Dick/QuangSheng, de prijs/kwaliteit zou ook in orde zijn. Nu stuitte ik kort geleden op de Stanley Sweetheart serie schaven, die zien er kwalitatief goed uit op de foto's en het is altijd een betrouwbaar merk geweest: http://www.stanleytools.com/default.asp?CATEGORY=PREMIUM+PLANES&TYPE=PRODUCT&PARTNUMBER=12-136&SDesc=No%2E+4+Sweetheart%26%23153%3B+Smoothing+Bench+Plane

Ik zie er op internet weinig reviews over en ook in nl moeilijk verkrijgbaar, dat vind ik vreemd...

Zijn er mensen op het forum die deze schaven al in gebruik hebben en dan in het bijzonder de No4 bankschaaf? Zoja wat zijn jullie ervaringen.

Groet, David
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
hoi david..

Ik heb de stanley s.w. no 4.. een hele goeie aankoop geweest.. schaaft heerlijk, mooie body en goeie greep die voor mij veel prettiger pakt dan een traditionele no4.. geheel is kwalitatief hoogwaardig.. de beitel is 3mm dik A2staal.. dus zeer stabiel schaafbeeld.. ik heb hem gewoon bij mijn ijzerwarenhandel besteld, komt bij Stanley vandaan..

Gr Rick
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Bedankt Rick,

Dus het is inderdaad een stuk kwaliteit. Ik las ook dat hij een vrij zwaar gewicht heeft voor een No4 schaaf, wat natuurlijk een plus is. Zal is informeren waar ik dat ding kan bestellen bij mij in de buurt.

Groet, David
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.