Jonge ontwerpers op huis en tuin 2013

A

Athanor

Guest
RVandaag de beurs huis en tuin bezocht in het FEC te Leeuwarden. Ik dacht nog even in tien minuten de hal met meubels door te lopen omdat ik vooral woon accessoires verwachtte, maar dat pakte ander uit. Verrassing was dat er een aantal jonge ontwerpers hun creatieve en vakkundige kunsten lieten zien. Ik heb wat foto's gemaakt die ik graag met jullie deel.

Ik had een leuk gesprek met Nicole van "VAN en VELD". Zij levert o.a tafels die ze in opdracht ontwerpt en bij gerenommeerde meubelmakers en lakspuiters laat produceren. Ver weg geïnspireerd door Piet Hein Eek lijkt me maar met een geheel eigen vorm en uitdrukking. Heel creatief in de vorm en vooral de kleuren die ze afstemt op de woonomgeving van de client. De tafels worden afgewerkt met vele lagen 2-componenten lak. Ik vind het er bijzonder fraai uitzien!

foto 2.jpg

foto 4.jpg

foto 1.jpg


Er waren ook verschillende inzendingen voor een Jong Design Talent Award te zien. hieronder een aantal voorbeelden.

We hadden een boeiend gesprek met Inge Grupstra, die een prototype had staan van haar ontwerp "Rubix Chair" Een stoel voor de "spelende mens" waar je weer met blokken mag spelen om je stoel aan te passen op je "gevoel van de dag" Inspirerend om zo'n enthousiaste jonge creatieveling te ontmoeten! En ga er maar aan staan: al die kubussen zagen en in elkaar plakken. En dan heb ik het nog niet eens over het schilderen :rolleyes:


foto 18.jpg

foto 15.jpg



Jenna Postma had een meubel staan wat ik een kast van kastjes zou willen noemen.

foto 8.jpg


De "Cheek Chair" van Ruben van der Scheer

foto 9.jpg


En tot slot de bijdrage van Delano Post.

foto 11.jpg


Zoals je ziet had ik toch nog een mooi bezoek aan de meubelafdeling van de beurs!

Fons
 
Laatst bewerkt:

GRUPbasicdesign.nl

Nieuw lid
4 mrt 2013
1
0
Fons,

Hartelijk bedankt voor deze positieve blik op mijn ontwerp. De Huis en Tuin beurs heeft mij vele uiteenlopende reacties gebracht, die voornamelijk positief zijn en mij weer tot een nieuwe uitdaging hebben gezet om dit concept verder te ontwikkelen ook in een lijn naar kinderen gericht. Op mijn website www.grupbasicdesign.nl ga ik de ontwikkelingen omtrend dit concept bijhouden en hoop zo tot een goed vernieuwend product te kunnen komen.

Inge Grupstra
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Toch mooi om te zien dat er jonge mensen met houten meubels bezig zijn. Het tafeltje ben ik niet helemaal over uit, het mist wat vind ik, of het is te rommelig. De beide stoelen en het bankje daarentegen vind ik wel leuk gevonden, zeker de cube stoel met het bijet cuubje. Volgens mij had je een leuke middag Fons.

jaap
 

Kris

Nieuw lid
9 mrt 2013
6
0
Lokeren, België
Mag ik stellen: "Erno Rubik meets Le Corbusier"? Echt heel mooi bedacht én uitgevoerd! Ik ben alleszins fan. Ook de andere foto's tonen heel vernieuwende ontwerpen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.