advies gevraagd

lt52

Nieuw lid
1 dec 2012
1
0
Vledder
Al jaren aan het houtdraaien ,steeds met tussenposen van een paar jaar begin ik er weer aan.
De reden dat ik er telkens mee stop, is dat ik tegen de beperkingen van mijn huvema draaibank aanloop.
Kan er namelijk geen chuck voor vinden.
Door de malaise in de bouwwereld stop ik in september met mijn werk na 36 jaar ploegendienst.
Eind vorig jaar het houtdraaien weer opgepakt, omdat mijn zwager een paar beitelheften nodig was.
Van het een komt dan weer het ander ,en ben ik weer potjes,schalen vogelhuisjes baby rammelaars enz... aan het draaien.
Ben nu van plan om een nieuwe draaibank aan te schaffen. Budget dat ik er aan wil besteden is ong.2000 euro.
Denk aan de volgende draaibanken:

teknatool nova 1624-44 met buitendraai inrichtingen en super nova 2 schalenset
te koop bij schulte in duitsland.

Killinger 1400 se met super nova 2 schalenset ook bij schulte.


De killinger lijkt mij zelf de beste keus, maar komt wel duurder uit als ik er ook nog een buitendraai inr. bij wil kopen.
Kan natuurlijk ook nog voor HBM of bernardo '' kwaliteit'' gaan.
advies welkom!!!!
 

hvdb

Actieve deelnemer
30 jan 2013
223
1
Panningen LB
Kijk eens op marktplaats
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Heb deze machine in het echt gezien merk killinger volgens mij type 2000
vermogen 0,75
kop draaibaar voor schalen
complete profesionele copierinrichting
chuck aanwezig wel ouder type maar wel prima voor te beginnen
Volgens mij een top bankje

Ik heb zelf een hbm 1100 met een chuck van hbm op zicht tot nu toe zeer tevreden
Alleen denk ik dat de vernoemde killinger kwalitatief beter is.
Heb er al een beetje spijt van dat ik deze laatst niet gekocht hebt.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Of kijk op marktplaats naar die Hegner met alle toebehoren. Wel duurder. Maar je bent ook direct helemaal compleet klaar. Met een dijk van een machine.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.