Probleempje met meldingen

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
Blijkbaar heb ik een melding (bovenaan rechts op de site).
Maar ik heb geen nieuw of ongelezen privé bericht.

Als ik op : "Meldingen : 1" klik, schuift er een venstertje open maar dit verdwijnt onder de reklamebalk.

Kan dit wat anders zijn dan een privé bericht ?

Groetjes,

Wilfried

Magic : het is verdwenen :)
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Ik heb ook problemen met het bovenste kader. Afhankelijk van de gebruikte monitor wordt door het reclameblok een deel van de tekst afgedekt. Het ziet er uit alsof de reclame en de website tekst op verschillende lagen is aangebracht waarbij de reclame over de tekst schuift. Nu is bij mij alleen de tekst Uitloggen zichtbaar. Ik werk met een ouderwetse monitor omdat de platte breedbeeld monitor de geest heeft gegeven. Misschien is de tekst wat te verplaatsen.
Een ander, iets ernstiger euvel is het feit dat als je een link in de mededelingen volgt, bij terugkeer naar de mededelingen alle berichten als gelezen zijn aangemerkt. Ik start het lezen van het forum door op Nieuwe berichten te klikken. Dat vind ik een efficiente manier om alle nieuwe berichten keurig in volgorde te kunnen volgen. Als ik het forum verlaat, door het volgen van een link of gewoon door naar een andere website te gaan zijn alle nog niet gelezen berichten in gelezen veranderd.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Er is een kleine update van de software beschikbaar, die zal ik binnenkort wel installeren, maar of dan deze euvels overwonnen zijn? Het lijkt er op WR1944 dat je monitor niet genoeg pixels in de breedte heeft.

jaap
 

WR1944

Oud hout
Er is een kleine update van de software beschikbaar, die zal ik binnenkort wel installeren, maar of dan deze euvels overwonnen zijn? Het lijkt er op WR1944 dat je monitor niet genoeg pixels in de breedte heeft.

jaap

De laatste paar maanden is er voortdurend van monitor gewisseld. Met een breedbeeld TV was alles goed te volgen maar ik zit op het moment tijdelijk met een CRT-monitor van bedenkelijke kwaliteit en daar moet de de pixelgrootte iets van terugschroeven om geen pijn aan m'n ogen te krijgen.
Ik vermoed dat het merendeel van de lezertjes meer belangstelling heeft voor het houtbewerken dan voor de laatste snufjes op computergebied. Daarom lijkt het me aannemelijk dat niet iedereen over een superdeluxe platte LCD-monitor of plasmascherm beschikt. Ik denk daarom dan ook dat de lay-out van de gepresenteerde tekst en afbeeldingen zodanig dient te zijn dat de minder bedeelden ook met enige comfort het forum kunnen volgen.
Wat ik mij van HTML nog kan herinneren is dat je in lagen kan werken. De tekst in één laag kan dan over de tekst in een andere laag schuiven als je niet genoeg pixelbreedte hebt. Maar je kan ook twee lagen in één laag onderbrengen en dan een tekstblok 'scroll'baar maakt. Is je scherm breed genoeg dan verdwijnt de scrollbar/ Ik weet niet of dit in de programmatuur te verwezenlijken is.
Het is geen groot euvel maar het is wel leuk om bij je profiel te kunnen komen of om te zien of je PM's hebt. En nogmaals, petje af (in mijn geval een cap) voor wat je voor de houtminnende wereld doet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.