Lie Nielsen

jarinl

Actieve deelnemer
5 jan 2011
114
0
Hoi Art, je bent dus tevreden! Waarom heb je 2 bijna dezelfde zagen of zit er een groot verschil tussen? Wat voor een onderhoud hebben de zagen nodig?

Jarno
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
De een is voor schulpzagen (de 400mm), de ander voor afkorten (de 300mm). Onderhoud: na het zagen een beetje camellia-olie erop (of welk antiroestmiddel je eigen voorkeur is). Op termijn zal ik ze vast ook moeten slijpen, maar dat is nu nog niet aan de orde. Veel meer onderhoud heb je aan een zaag niet. Tenzij je erop gaat staan natuurlijk...
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Ik zelf heb ze alle 3 de dovetail zaag(schulp zaagje),de crosscut(afkort) en de tenonzaag (wat grotere schulp zaag ) ik heb deze gekocht omdat ik weet dat ze goed zijn enne ze zien er ook nog eens mooi uit (okay dat is natuurlijk niet echt belangrijk maar je valt er wel op he ;-)
Ik twijfel niet aan de zaagjes wel voordurend aan mijzelf ben namelijk rechts (echt on -)handig .

En als ik nu ook nog eens moet gaan twijfelen aan het gereedschap , ja daaaaaaaag, heb het al druk genoeg met mijzelf .
Maar het is natuurlijk niet zo dat Lie mijn gebluder ( daar ben ik een meester in) goed maakt .
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Zo te lezen ga je voor kwaliteit handgereedschap. Voor het zuiver afteken is deze Starrett een goede tip
st306420a.jpg
Vandaag besteld bij Dieter Schmid - Fine Tools:) En niet alleen voor aftekenen.

 
Laatst bewerkt:

jarinl

Actieve deelnemer
5 jan 2011
114
0
Hallo Medeforum gebruikers,

Vandaag zat de zaag bij de de post en moet zeggen dat de zaag er goed uit ziet. Rendew heeft wel gelijk dat de zaag waarschijnlijk ook mij geklungel niet weg neemt maar ga het toch proberen:) Huib die starrett is een mooi stuk gereedschap zal er zeker eens naar kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.