eiken sidetable

luc1982

Nieuw lid
6 feb 2013
8
0
Cuijk
www.houtenfineer.nl
Beste woodworkers,

Net weer een projectje afgerond. Dit keer een eiken sidetable van massief eiken vloerdelen. onder het blad zitten 3 laden die ook zijn gemaakt van massief eiken delen. Alleen de bodem van de laden zijn gemaakt van MDF met eiken fineer. Het hele meubel is afgewerkt met een whitewash.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


sidetable whitewash.jpg

sidetable whitewash 1.jpg

sidetable whitewash 2.jpg

Groetjes Luc
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo Luc,

Je maakt mooie meubels. Net zoals de kinderkamer die je gemaakt hebt ziet dit er ook strak uit. Werk je met hout puur voor je hobby?
Ik heb ook even je website bekeken en daar heb je ook het nodige werk van gemaakt.
Ben wel benieuwd hoe jij je projecten aanpakt.

Groet Jos.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Ziet er heel goed uit, de afwerking met Wihte wash vind ik zeer mooi.
Nu weet ik wat ik ga gebruiken vr mijn bureel af te werken Ww!

Groet,
Rudy
 

luc1982

Nieuw lid
6 feb 2013
8
0
Cuijk
www.houtenfineer.nl
Beste jos,

Ik maak alleen meubels voor de hobbie. De meeste dingen die ik maak zijn ook voor vrienden en familie. Ik heb ook maar een heel klein scheurtje van 4x3 waarin ik alles maak. De website is alleen om te laten zien wat ik maak en om leuke nieuwe projecten te krijgen.
Voor de meeste dingen die ik maak, maak ik eerst een 3d tekening om te laten zien wat ik ga maken. Als dit is goedgekeurd maak ik een werk tekening met alle onderdelen. Daarna ga ik aan de gang.
Ik heb een kleine scheppach vlak vandiktebank om te schaven.
Ik heb een combi zaag om af te korten en langs te zagen
Daarnaast heb ik een zware makita bovenfrees onder mijn werkbank gehangen waarmee ik kan profileren . De rest doe ik met handgereedschap.
Schilderen en lakken doe ik bij mij boven op zolder.

Groetjes luc
 

luc1982

Nieuw lid
6 feb 2013
8
0
Cuijk
www.houtenfineer.nl
Beste joris,

De belangrijkste reden is omdat het gemakkelijker is om een plaatje te maken met fineer, dan meerdere delen aan elkaar te maken te lijmen. Verder doet het naar mijn mening niet af aan het geheel.

Groetjes luc
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.