Robuuste eiken tafel met een industriele look

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
Tafelblad bestaat uit ongevlakte eikenbalken aan mekaar bevestigd met draadeinden.
Onderstel zit met pen en gat in mekaar. Pennen/gaten met de hand gemaakt.
Inclusief een bankje met een zelfde A-frame als poten.
Untitled-1.jpg
Untitled-2.jpg
Untitled-3.jpg
Untitled-4.jpg
 

LMM

Actieve deelnemer
16 jul 2012
270
1
Groningen
lijkt sprekend op een model wat ik laatst tijden het werk tegenkwam, hoewel die de "dwarslatten" tussen de poten op de grond had liggen
 

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
@jaap Er zitten tussen de balken valse veren. Dat in combinatie met de draaideinden houdt de boel hopelijk in toom.
@rik De constructiebalken die ik voor het blad heb gebruikt samen met de zichtbare uiteinden van de moeren en draadeinden geeft het naar mijn inzicht een look die je eerder vind op een bouwplaats of een fabriek. Ik heb de tafel in samenwerking met een stylist gemaakt. Er komen nog andere stoelen bij met stalen frames.
 

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Dan is er in alle balken een sleuf gefreesd en hier is een losse strook hout in aangebracht. Op die manier creëer je een messing (ook wel veer genoemd) en groef verbinding, maar in dit geval is de veer dus 'vals'.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.