Woodworker vertrekt naar Afrika!

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Hallo mensen,

De laatste tijd is het vanaf mijn kant erg rustig wat betreft de forumactiviteiten. Zelfs mijn "privé-beitelproject" ligt al enkele weken compleet stil:).

De reden hiervan is dat ik de afgelopen maanden druk bezig ben geweest met afstuderen. Ik ben dan ook erg blij om te melden dat ik sinds kort afgestudeerd ben als werktuigbouwkundige.

Maar het afstuderen was eingelijk de laatste hobbel naar een veel mooier doel, al vind ik dat zelf ;-). Na vorig jaar ruim twee weken in Oeganda vrijwilligerswerk gedaan te hebben, wilde ik graag een langere periode mij inzetten voor mijn naaste medemens.
(hier nog een link naar Oeganda: http://www.woodworking.nl/showthread.php?5932-De-meubelmaker-in-Oeganda/page2&highlight=oeganda)

Nu is het dan eindelijk zover, na driekwart jaar regel- en organisatiewerk en nog een paar tenenkrommend spannende laatste weken wat betreft het afstuderen.
Zaterdag aanstaande om 7:10 vlieg ik naar Conakry, Guinee of daar vijf maanden te gaan werken op een hospitaalschip. Dit hospitaalschip, de "Africa Mercy" wordt uitgezonden door de organisatie "Mercy Ships" Ik ga daar die vijf maanden werken als vrijwilliger, mijn werkzaamheden zullen bestaan uit onderhoud, reparaties en ander algemeen technisch werk in de machinekamer van de Africa Mercy.

Hospitaalschip "Africa Mercy"
AfricaMercy1.jpg

Onderstaand filmpje geeft een prachtig beeld van wat Mercy Ships is en doet:

Hier mijn website en blog waar de geïntereseerde mijn belevenissen kan volgen:
http://wilcobijmercyships.tk/

Ik houd jullie op de hoogte!
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Gefeliciteerd !!!!!
En ik hoop dat je met het vrijwilligerswerk veel plezier en vooral voldoening mag beleven !!!!!!!!
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Wilco van harte gefeliciteerd met je afstuderen. Ik heb het filmpje bekeken en wens je bijzonder veel plezier en kracht bij dit dankbare en oh zo noodzakelijke werk.
vr.gr. Jan Pranger.
 

woodworkpro

Actieve deelnemer
31 dec 2012
337
0
Proficiat !
Ik heb de hele uitzending gezien op Discovery van Mighty ships.
Gezien de machinekamer werkzaamheden kan je daar een hoop praktijk ervaring opdoen als werktuigbouwkundige.
Veel succes op het schip !
 

WR1944

Oud hout
Gefeliciteerd met je afstuderen en veel arbeidsvitaminen bij je werkzaamheden in de engine room. Toen ik in 1970 afstudeerde heb ik hetzelfde overwogen. Maar na een paar gesprekken met vertegenwoordigers van twee verschillende hulporganisatie haakte ik af. De walm van kolonialisme en zendingsdrang was te sterk voor mij. Maar gelukkig lijkt alles nu veel moderner te zijn opgezet en met een meer realistische insteek.
 
A

Athanor

Guest
Wilco, dat is een fantastiche mijlpaal die hebt bereikt, van harte gefeliciteerd! Ook goed dat je zo'n belangrijk moment in het leven markeert met een activiteit die goed is voor de kwetsbare mensen op deze wereld en tegelijk wat toevoegt aan je persoonlijk leven.

Ik wens je een hele goed tijd toe en zie je weer graag in de toekomst bij de forumactiviteiten.

Hartelijke groet van Fons
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Wilco, van harte gefeliciteerd met het bereiken van deze twee mijlpalen in je leven! Heel bijzonder en ook fijn om te lezen is dat er nog mensen zijn die na het afronden van hun studie als eerste kiezen voor het doorvertalen hiervan naar een algemeen maatschappelijk belang. Dit wordt een ervaring die tot een van de belangrijkste in je leven gaat behoren.
Geniet er van en heb ook veel plezier!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.