welke lintzaag

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik ben bezig mijn werkplaats inrichting beter af te stemmen op mijn huidige houtdraaien.
Een aantal machines heb ik verkocht. Enkele ga ik vervangen.
Zo ook de lintzaag.
Ik ben op zoek naar:
lintzaag voor hout - zaaghoogte 25 á 30 cm - 230V - gietijzeren wielen en tafel - verrijdbaar - moet ook smal lint op kunnen i.v.m. "figuurzaag-achtig-werk" - een recente 2e hands of nieuw.
Ik heb al gekeken naar Hammer en JET. Mede als indicatie van het budget.
Welke andere merken kunnen jullie aanbevelen en waarom?
Vast hartelijk dank voor het lenen van jullie kennis en ervaring.
vr.gr. Jan Pranger.
 
A

Athanor

Guest
Hallo Jan,

Ik heb zojuist in een ander topic de aanschaf van een nieuwe lintzaag aangekondigd. Daarbij heb ik overwogen om toch een sprong van de Hammer naar de Felder 510 te maken. Past niet geheel bij jouw vraag verwacht ik, maar ik ben de extra aanschafprijs hopelijk snel vergeten als hij een keer aan het werk is... De Hammer 4400 is en blijft een uitstekende machine voor een goede prijs, krijgt altijd goede testuitslagen in de vakbladen.

Fons
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Ik ben ook op zoek naar een lintzaag met de spec. die Jan hierboven omschrijft, op dit moment kom ik uit bij de Hammer N3800.
Een nieuwe lintzaag van hammer met een zaaghoogte van 310 mm, voor de rest wat compacter als de 4400 maar wel met dezelfde specificatie's, dit volgens de oosterijker van Felder die hier op de bouwbeurs uitleg over gaf.
Deze compactere afmeting (zeker verrijdbaar)past voor mij beter in mijn kleine werkplaats.

Mvg. John
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
Ik heb mijn Hammer N4400 nu 2 jaar en ben heel tevreden. Zowel het verzagen van nat als droog hout. Onderhoud (zeker na het verzagen van nat hout) en goede zaaglinten is onontbeerlijk.
éénmaal goed afgesteld is dit een pracht van een machine; ik heb deze uitgerust met verrijdbare wieltjes, maar in dei 2 jaar nog niet verplaats.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Wat kost die Hammer ook al weer? Ik heb druk gegoogeld maar kan nergens een prijs vinden.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik heb 3 jaar geleden (inclusief rij-inrichting, 4 meter afzuigslang en 6 waardeloze linten) 1936 euro betaald.
Maar als je de prijzen wil zien, kan je je registreren op de site van Felder.
 
A

Athanor

Guest
Wat kost die Hammer ook al weer? Ik heb druk gegoogeld maar kan nergens een prijs vinden.

Tijdens de afgelopen winteractie:
Hammer 3800. € 1234,-
Hammer 4400. € 1535,- inl. 3 zaaglinten
Felder FB510. € 2232,-

Alle prijzen incl BTW.

Fons
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Hoop geld natuurlijk. Maar ik ga toch eens kijken of ik met het vakantiegeld straks niet eens iets leuks kan gaan doen...
 
A

Athanor

Guest
Dag Jan,

Ik heb een versie op 400V besteld. Ik heb bijna alle machines op krachtstroom. De variant op 230V gaat volgens mij voor dezelfde prijs en sterkte van de motor is gelijk.

Fons
 

dif

Actieve deelnemer
10 jan 2010
120
0
BE- Linter
Er zijn op regelmatige basis acties van Felder en Hammer
Zo was de laatste N4400 actie (kerstmis) 1269€ met drie zaagbladen (exclBTW) en de nieuwe N3800 1045€ (excl BTW)
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Ik ben aan het broeden op een Felder 510 - besmet door Fons....................
Ik verwacht namelijk dat broeden sneller gaat dan de meeste zwangerschappen.
vr.gr. Jan Pranger.
 

johnnysonck

Nieuw lid
28 dec 2012
20
0
ben ook de aankoop van een lintzaag aan het overwegen en kwam al uit op de hammer 4400,ziet er een prachtige machine uit.
tijdens googlen ook bij axminster uitgekomen en kwam deze tegen [h=1]Jet JWBS-16X Bandsaw[/h]iemand ervaring hiermee,alsook ervaring met Axminster leveringen zelf.
mvg.john
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met je beslissing Jan! Kunnen we mooi wat ervaringen uitwisselen.


Fons
 

johnnysonck

Nieuw lid
28 dec 2012
20
0
proficiat met de bestelling,goeie keus lijkt me alleen iets boven mijn budget,mss nog beetje sparen
grtz
john
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.