Gekleurde fineer

Bungdacue

Actieve deelnemer
29 dec 2011
169
1
Mijn vraag gaat over gekleurde fineer.
Ik gebruik vrijwel uitsluitend gekleurde fineer voor het verfraaien van het onderste gedeelte van een snooker keu. Foto kan je zien in een andere post van mij.
Nu is mijn vraag waar jullie dit kopen. Ik heb de meeste kleuren kunnen vinden in Kortrijk bij Lagae maar ik kreeg een tijd geleden te horen dat dit moeilijker vindbaar wordt door de strengere regels bij de aanmaak. Dit zou met nogal slechte producten gebeuren.
Zij hebben ook een aantal kleuren die ik zocht niet in voorraad.
Ik heb er nu nog wel een aantal kunnen vinden via nternet bij Original Marquetry UK. Zij hebben ook wel veel in de aanbieding.
Ik heb ook al van sommige mensen vernomen dat het zelf inkleuren ook wel kan.
Dus graag jullie mening en tips.
Daniel
Foto van de kleuren die ik nu bezit
10-02-2013 11-29-11.jpg
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Veneersupplies, ook bekend van joewoodworker, hadden het altijd, maar zie het niet meer op hun site. Dyed Veneers heeft nog wel het nodige. Interessant om uit te zoeken hoe je het zelf kunt kleuren, met enigszins consistente resultaten.

jaap
 

superfly

Actieve deelnemer
11 mei 2008
73
4
Bussum
Esdoorn laat zich goed inkleuren met ecoline. Ik heb nog nooit geprobeerd om het zo egaal mogelijk te houden ( eerder op zoek naar "vlammen") maar dat moet niet zo'n probleem zijn. En ecoline heb je in de gekste kleuren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.