Union tacker en compressor ervaringen?

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Heeft er toevallig iemand ervaring met compressors en tackers van union?
Kwam op de bouwbeurs een leuke aanbieding tegen voor een c-pioneer240 compressor en een 3AM/N-50U tacker, dus ben benieuwd naar gebruikerservaringen met het merk.
 

tuoh

Oud hout
Geen ervaring met het merk, maar over het algemeen gezien doen die dingen gewoon hun werk eender welk merklogo er op de machine kleeft.
Er is één merk waar je zeker voor moet uitkijken en dat is die groene lijn van Airpress, dat is gewoon rommel, hun rode lijn is wel top.

Het is in dat wereldje ook nooit echt duidelijk wie wat maakt, bepaalde types compressoren kom je onder veel verschillende merknamen tegen, terwijl het wel degelijk steeds dezelfde machine is.
Idem voor de tackers trouwens, ook hier kom je wel bepaalde typen tegen in verschillende kleurtjes, terwijl ze toch duidelijk uit dezelfde stal komen. Nu is een topmerk ook niet altijd een waarborg voor kwaliteit.
We hebben een tijd met tackers van Haubold gewerkt, toch een topmerk, licht in gewicht, zeer handelbaar, heel compact, perfect zou je denken. Niet dus, na een paar maanden gebruik vielen die dingen spontaan uit elkaar, sommige tackers zijn tot 3 x vernieuwd onder waarborg:mad:

We hebben ook nog een paar goedkope tackers in gebruik, hobbydingen, maar deze blijven gaan, al jaren lang weerstaan ze alle mishandelingen:D Ze zijn, om het beleefd te omschrijven, redelijk robuust van bouw, maar misschien als gevolg van deze zwaarlijvigheid ook onverslijtbaar:D


Mvg,

André
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Dat is precies de reden dat ik graag van iemand zou horen die de tacker daadwerkelijk gebruikt heeft, merken zeggen me niets, alle topmerken hebben wel minder goede apparaten.

Voor de compressor vond ik het belangrijk dat deze niet teveel herrie maakt, gelukkig was men zo vriendelijk om de stekker even in het stopcontact te steken en hij is lekker stil. altijd prettig dat dat kan op zo'n beurs!
 

pjerdulac

Actieve deelnemer
12 jul 2010
81
0
Ik heb deze klotetacker, na uurtje werken ging het afdrukmechaniscme eraan, gevuld door een bereslechte service van de fabrikant. Jammer dat het ding niet brand anders had hij al tien keer in de kachel gelegen. Ik zou voor een topmerk gaan, bv Paslode
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Is dat het enige probleem, of werkt hij sowieso echt slecht? Ook ervaring met de compressor?

Mocht jij of iemand anders goede ervaringen hebben met een ander merk tacker/compressor met ca. dezelfde specs hoor ik het ook graag. Gereedschap moet gewoon werken zoals het bedoeld is, veel geduld heb ik daar ook niet mee.
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Ik werk met een compressor en nagelpistool van bostitch. Af en toe een druppeltje olie in de luchtkoppeling van het nagelpistool en alles werkt prima. Ik heb hem nu al een jaar of 5.
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Ik heb de specs niet nagekeken, maar ik heb een meeneem compressor en een Tacker van Dutack, bevallen me prima. Zij hebben nu ook de Pro lijn, ik neem aandat die nog beter is.... (ik heb de "oude" blauwe )

Cas
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Tja... Opvallend stil zou ik hem niet noemen, maar om nu te zeggen dat het veel kabaal maakt... Het gemiddelde van wat je van de kleinere modellen gewoon bent.
 

Swart

Nieuw lid
24 aug 2012
15
0
ikzelf heb de union cwarrior 485 compressor (grootste die ze hebben zonder op krachtstroom te hoeven) met een effectieve luchtopbrengst van net boven de 300 liter per minuut in combinatie met de combinatietacker 3af/e-j50cu van union. Prima spul, kan naast de compressor met iemand een gesprek voeren terwijl hij lucht aan het aanzuigen is en heb nog nooit een probleem gehad met mijn tacker (zelfs niet met ondersteboven in de kruipruimte panlatjes vastschieten ;-) ).
Na ruim 5 jaar in mijn bezit te hebben nog altijd dik tevreden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.