Wie heeft de knal gehoord?

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Deze morgen rond 11u hoorde ik een gigantische knal die heel mijn atelier deed trillen en de deur open en toe deed gaan, keek snel naar buiten en zag vogels wegvliegen maar geen vuurbol of gecrashte 747.
Ik dacht werkelijk dat het dak ingestort was.

Nu blijkt dat er een stel F16's door de geluidsmuur zijn gegaan en een supersonische knal veroorzaakt hebben die te horen was in een straal van minstens 100km tot nu toe.
Wie heeft het nog gehoord?
 

RvB

Actieve deelnemer
13 feb 2012
151
0
Hey tim,

Niet gehoord die knal :) .. Ben wel benieuwd naar je portable shop setup ��
 

Wiet

Actieve deelnemer
26 nov 2012
62
0
Bilzen
Deze keer niet gehoord (of niet op gelet denkelijk).
Maar als het in de buurt gebeurt is het wel altijd even schrikken.

Enig idee hoelang de werken op de E313 in Boirs nog gaan duren, is nu toch al jaaaaaaaaaaaaren bezig ? Gisterenavond Togeren-Boirs : 1 uur aanschuiven :(
Sloeg GPS nog tilt ook nog. Rit van 50 km beëindigd met 170 km op de teller. Maar de Kity 636 op de achterbank en langgatboor 652 in de koffer maakten veel goed :).
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Hey tim,

Niet gehoord die knal :) .. Ben wel benieuwd naar je portable shop setup ��

Espionnage! Hoe weet je ervan?

@Wiet, de werken gaan dit jaar af zijn aan de tweede viaduct, een goed voorbeeld van snelheid was het niet. ik kan mij zelf niet meer herinneren hoeveel jaren geleden ze eraan begonnen zijn. Eerst gingen ze die renoveren, maar toen legden ze alles stil toen ze ontdekten dat die viaducten al lang vanzelf ingestort moesten zijn.

Voor degenen die zo'n knal nooit meegemaakt hebben of verkeerd begrijpen (het gaat niet gewoon om straaljagers die oorverdovend luid voorbij vliegen, dat gebeurt hier ook vaker)
Maar ze zaten zo hoog dat je ze niet kon zien of horen, enkel een éénmalige knal alsof er een autoband ontploft. Dat is normaal gezien verboden boven het land, enkel in geval van dringende interventie mag het. Hier was het een lijnvliegtuig dat radio pech had en "blind" was.

Hier heb je een goed voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=lCw9u_glJNw
 
Laatst bewerkt:

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Gisteren heb ik niets gehoord. Ik was in Rijkevorsel.
Maar vorige week was er ook zo een knal. Ik was toen ergens in de Kempen aan het werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.