kamer voor mijn dochter

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
hallo houtvrienden,

Een tijdje geleden (mei '09) maakte ik voor mijn dochter haar verjaardag meubeltjes voor in haar nieuwe (slaap)kamer. Het is een kaptafeltje met krukje geworden en in dezelfde stijl een nachtkastje van inlands essen gecombineerd met wat fraai olijfessen. Had ik bewaard voor een speciale gelegenheid.
Eerder maakte ik een boekenkast van essen. Het bed van essen en berken is al wat ouder. Ook de inbouw kledingkast moest aangepast worden, want kleine meisjes worden groter en dan passen de jurken niet meer in de kast. Ook hier heb ik een combi van essen en olijfessen gebruikt.
Mijn dochter is blij met de nieuwe kamer, compleet met nieuw behang en accessoires in de juiste kleur.



Attached files
 

Ad de Crom

Actieve deelnemer
17 aug 2008
702
0
addecrom.hpage.com
Nou Kor, wat ben jij aktief.
Je dochter zal in haar nopjes zijn, met zo'n vader die al dat moois voor haar maakt.
Vind ik alleen maar mooi, heb vroeger hetzelfde gedaan, bureautjes, kasten, secretaire.
Maar ja de vogeltjes zijn alweer een tijd geleden uitgevlogen. Gelukkig hebben ze de door mij gemaakte spulletjes toen meegenomen, een teken dat het goed gemaakt is.
Alleen de secretaire heb ik terug gekregen, staat nu naar 30 jaar nadat ik die gemaakt heb in mijn computerkamer.
Ad
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Het kastje naast het bed vind ik zeer geslaagd! Had je dochter nog enige invloed op het design? Terwijl ik zit te typen kijkt mijn dochter van 5 mee en die zegt ongevraagd "wat een mooie kamer"! Wil je nog een mooier compliment?

jaap
 

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Een mooier compliment kan ik inderdaad niet krijgen.
Mijn dochter heeft vooral zelf inbreng gehad in de kleuren.
Maar zij weet gelukkig, dat ik hout naturel laat en nooit lila of zilver zal kleuren.
Hierbij nog wat detail foto's.
Het deurtje van het kastje is gemaakt met een paneel van een mooi stuk olijfessen.
Wie wat bewaart, heeft wat! (En net als mijn vader, bewaar ik erg veel)
Het paneel is gevat in gewoon essen, met open pen-en gat verbinding. Aan 1 kant recht en de andere kant in 45 graden verstek.



Het kaptafeltje/burootje heeft laatjes van hetzelfde olijfessen. Hierop zijn knopjes gemaakt uit essen blokjes gemonteerd.
De constructie is standaard pen-en gat en het blad op originele wijze bevestigd. Zo kan het hout werken.



Als laatste nog even een detail van de deurtjes van de kledingkast.
Panelen gespiegeld, net als bij het nachtkastje trouwens, met mogelijkheid tot bewegen gevat in essen met open pen-en gat verbinding.


Groeten, Kor

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.