308 Bullet pen

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik heb een pen gemaakt van een 308 kaliber huls.
En een stukje notenhout.
Het was geen standaard kant en klaar pen. Ik heb alleen wat onderdelen gebruikt

bullet pen.jpg
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Leuk gedaan. Dacht altijd dat de patroonhulzen van messing waren. Dit lijkt op roodkoper.Als kleine opmerking : ik denk dat je binnenwerk iets te ver in de huls zit want je penpunt komt ver naar buiten
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
wat een leuk idee! ik had al wel eens gehoord van kogelschrijvers, maar van hulspennen nog niet! Nu nog een keer schietwilg of hulsT gebruiken. Wat is er met de kogel gebeurd?
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Dat weet ik niet...heb deze huls gevonden met een detector....
 

WR1944

Oud hout
@Bep, weet je zeker dat het een .308 kaliber huls is en geen .303. Een .308 is een jachtpatroon van Winchester en is ontwikkeld voor groot wild. De .303 is een veel gebruikt Engels kaliber dat in overvloed in WW2 gebruikt is. De .308 munitie lijkt ook veel op het kaliber 7.62x51mm NATO T65 en kan onder bepaalde omstandigheden met de .308 verwisseld worden.
Maar wat de huls ook is, het is een sjieke pen geworden, rijp voor een directeursbureau.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik ben niet zo thuis in het wapen arsenaal.... ik heb van iemand gehoord dat het een 308 is. Het maakt mij ook niet zoveel uit. Het is een leuke pen geworden :D
En je bedoeld het bureau van de generaal.... :)
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Als het goed is, staat het kaliber achterop de huls.

#08 is niet per definitie een jachtkaliber. Het s zelfs een navo cal. De 7.62x51mm NATO T65 dus.
 

WR1944

Oud hout
Als het goed is, staat het kaliber achterop de huls.

#08 is niet per definitie een jachtkaliber. Het s zelfs een navo cal. De 7.62x51mm NATO T65 dus.

Het .308 en het NATO T65 kaliber is niet 100% uitwisselbaar maar sommige geweren zijn wat toleranter voor minieme afwijkingen. De Winchester fabriek heeft het kaliber in eerste instantie ontwikkeld voor de jacht op groot wild. Maar je kan het natuurlijk ook voor iets anders gebruiken. Zoals een mooie pen. ;-)
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Het .308 en het NATO T65 kaliber is niet 100% uitwisselbaar maar sommige geweren zijn wat toleranter voor minieme afwijkingen. De Winchester fabriek heeft het kaliber in eerste instantie ontwikkeld voor de jacht op groot wild. Maar je kan het natuurlijk ook voor iets anders gebruiken. Zoals een mooie pen. ;-)

Op gevaar af dat ik uit mijn nek l**: .308 inch is 7.82 mm / 7.62 mm is 0.300 inch... FWIW
 

nyckle

Actieve deelnemer
21 mei 2010
359
27
Ach Bep, het is een bijna nieuwe huls. Slechts eenmaal gebruikt op de schietbaan....:D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.