Restauratie draaiwerk

tuoh

Oud hout
Een gedraaid onderdeel van een oude kast was in de loop der jaren dusdanig beschadigd geraakt dat restauratie geboden was.

De gedraaide kolom uit franse eik bestaat uit twee delen verbonden met een gedraaide pen, maar toen ik het stuk in handen kreeg met de vraag om dit te restaureren was deze verbinding gebroken, ook aan de uiteinden was er ernstige beschadiging, hier waren bij de ronde kralen stukjes afgebroken als gevolg van de mergstralen die erdoor lopen.

Om de kolom zoveel mogelijk origineel te laten heb ik er voor gekozen om de ontbrekende delen te reconstrueren door er nieuwe stukjes op te lijmen en deze terug naar het originele profiel te draaien.

Ook een nieuwe pen gedraaid, de gaten geruimd en alles terug aaneengelijmd, en daarna de nieuwe stukjes gebeitst.

Mvg,

André

Attached files
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
kijk dat vind ik echt leuk om te zien. het "nuttige"toepassen van de draaien. erg goed gelukt, hoe ga je de kleur bijwerken???

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.