Enkele doosjes gemaakt in taxus en (naar ik vermoed) sipo, ingelegd met beuk

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Het eerste doosje is van taxus gedraaid, zonder een chuck te gebruiken.
Benieuwd of iemand raadt hoe dit kan, gezien de afwerking van het dekseltje aan beide kanten, en het randje onderaan:)

S6000997.jpg

S6000996.jpg

Ik vergat blijkbaar een foto te nemen van het doosje met het dekseltje er gewoon op, doe ik nog wel eens

Het volgende doosje is gedraaid uit een stukje sipo, dekseltje ingelegd met beuken en randje lichtjes geschroeid.

S6000983.jpg

S6000984.jpg

S6000985.jpg

S6000986.jpg

En als toemaatje nog een blokje dat normaal gezien een vaasje zou worden, maar nu een niet gedefinieerd objectje is:D. Iemand een idee waarvoor het zou kunnen dienen? Het werd gedraaid in okan, wat familie zou zijn van bankirai. Da's ook de reden waarom ik niet verder ging met uithollen, deze houtsoort is echt enorm hard! Kostte me veel tijd om het netjes op te schuren, maar vind het wel een prachtige houtsoort!

S6000998.jpg

S6000999.jpg

Excuses nog voor de onzuiverheid van de foto's, momenteel lukt het niet beter...

Groeten,
Steven
 
Laatst bewerkt:

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hoi Steven,

Misschien kun je het netnietvaasje gebruiken als eierdopje ? Ziet er verder leuk uit .

groeten Leendert
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.