Afwerken

malefe

Actieve deelnemer
29 sep 2009
88
0
Hallo collega's houtdraaiers,

Momenteel ben ik bezig aan een gesegmenteerde vaas,
nu is men vraag ik wil dit werkstuk een zeer glanzende afwerking geven,wie kan me op weg helpen met producten ea.
Met vriendelijke groeten
Malefe
 
Persoonlijk houd ik niet van zeer glanzend hout als het groter is dan een pen. Het geeft vaak een plasticachtig effect wat je doet afleiden van het mooie hout.
Zelf gebruik ik voor mijn segment werk melamine lak ( min 3 lagen snel aanbrengen met een doek en daar tussen licht schuren met korrel 400 of meer afhankelijk wat voor merk schuurpapier)
Als het naar mijn zin is breng ik woodwax 22 aan en wrijf dit uit met een verwarmde doek. Je krijgt dan een lichte warme glans op je hout.
Ik weet niet welke houtsoorten je gebruikt, maar zorg ervoor dat je de donkere houtsoort niet in je lichte houtsoort schuurt.
Dit kan je voorkomen door eerst een standing sealer aan te brengen.
Wil je toch hoogglanzend hout dan moet je misschien aan een boten lak gaan denken of een 2 componentenlak.
Dit heeft een lange droogtijd met weer kans op stof op je lak
Met het door Rick genoemde polish krijg je ook een mooi oppervlak, maar voor segment werk kies ik voor melamine lak.
Vr.gr Nico Oosthoek
http://www.ambachtelijkhoutdraaien.com
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.