tips voor het ophangen van hangereedschappen

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Hallo,
Wie kan me tips geven voor het ophangen van mijn handgereedschappen tegen een verticale houten wand achter mijn nieuwe werkbank?
Jan
 

ArtHarg

Post veel
9 jan 2009
1.810
1
Den Haag
www.artharg.nl
Voor een gedeelte van het gereedschap (hamers, zagen, omslagboren, meetgereedschap) heb ik op strategische plaatsen een paar flinke spijkers in de muur geslagen. Beitels hangen in een heel simpel rekje bestaande uit een plankje met een paar rechthoekige gaten erin. Dat is tegen de muur geschroefd.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Natuurlijk Frank,
Ik was zo bezig met plannen hoe dit zo praktisch mogelijk te bedenken dat ik de richting kwijt was.
Het is dus een vertikale wand...
Groeten.
jan
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Jim Kingshott heeft van alles drie exemplaren en mengt qua bevestiging alles door elkaar: haken, rekken, magnetisch, kleine schappen. Zijn schaven verzameling zie ik wel niet op de foto. Opvallend aan zijn DVDs is dat hij iets ter gebruik of illustratie van de muur neemt en gelijk weer ophangt.

JimKingshott 048.jpg
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Hoi jan,

ik ben mijn ophang systeem aan het maken met french cleats, zie plaatje. Heb al wat delen gemaakt voor kleine spullen, voor het grotere werk beitels , zagen, hamer ed. Ben ik panelen aan het zagen van 400x600 mm die ik naast elkaar ga hangen aan een 45 graden strook.

zo kan ik makkelijk wisselen als er iets bij komt of als ik iets op een andere plaats wil.
alvast een plaatje, post er wel meer als ik een bord af heb


Cas
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    5,6 KB · Weergaven: 487
  • image.jpg
    image.jpg
    3,6 KB · Weergaven: 477
  • image.jpg
    image.jpg
    5,5 KB · Weergaven: 477

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Verdomme Cas, wat een tip!
Ik kende die french cleats helemaal niet, zelfs nooit van gehoord.
Wat een fantastisch, simpel en zeer praktisch systeem.
Dat gaat het worden!
Als je nog plaatjes hebt, toon ze even... hier kan ik nog iets van leren.
Knap man.
Eens bekijken hoe ik dit voor mijn hamers en ander groter materieel ga toepassen.
Aparte houders maken, zal het meeste mogelijkheden bieden, denk ik zo maar even.
Alvast bedankt voor de prachtige tip.
Jan
Jan
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Jan

ik heb ook nog een Plateau gemaakt voor mijn afteken spullen, en een kort stukje met een houten pen erin om plakband aan te hangen.
Zal deze week nog even een foto plaatsen van de eerste stappen naar de "modules" voor hoe ik de zagen ed op wil hangen.

Succes.

PS, als jij wat gemaakt hebt ook graag wat plaatjes??
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.055
62
french cleats zijn in normaal nederlands haaklatten. ik moet ergens nog een pdfje hebben voor het opbergen van gereedschap en zo ook aan een wand rek
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Hallo Jaap,
Dat is een interessante link.
Ondertussen zal je pronkstuk al in gebruik zijn, veronderstel ik.
Heb je nog een plaatje van de huidige indeling en uw ophangsystemen?
Alvast bedankt hoor.
jan
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
vervolg ophangen gereedschap

vervolg,

Ophang systeem in module 600x400 mm gemaakt voor schaven op de klep en beitels erin, de losse legplank is 800 mm breed.

Cas
 

Bijlagen

  • IMG_1982.jpg
    IMG_1982.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 176
  • IMG_1983.jpg
    IMG_1983.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 173
  • IMG_1984.jpg
    IMG_1984.jpg
    96 KB · Weergaven: 174
  • IMG_1986.jpg
    IMG_1986.jpg
    82,4 KB · Weergaven: 174
  • IMG_1987.jpg
    IMG_1987.jpg
    80,8 KB · Weergaven: 175

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.