kistje van goudenregen

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

Afegelopen tijd tussen andere klussen bezig geweest met het maken van een klein kistje.
2 Jaar geleden bij mij thuis een goudenregen omgezaagd. Stukken die er voor geschikt waren heb ik tot plankjes verzaagd. De rest ligt bij Rick ergens.

Met moeite kon ik er genoeg hout uit halen om er een kistje van te maken. Hout is gecombineerd met esdoorn.
Hierbij de foto's.P1050480_resize.jpgP1050479_resize.jpgP1050477_resize.JPG

Groet Jos.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Robuste uitstraling. Aardig dat de lijntjes van het kruishout nog zichtbaar zijn. Tegenwoordig halen de meeste ze weg. Ik moet zeggen dat ik dit hout niet meteen als gouden regen had herkend. Wat ik thuis heb liggen is duidelijk anders van kleur. Maar het laatste kan ook aan mijn (op dit punt gebrekkige)kennis liggen.
 

ironmikie

Actieve deelnemer
16 nov 2009
332
0
Dat is een heel mooi kistje geworden. Persoonlijk zou ik geen snijlijn zetten op de plaatsen die niet worden verwijderd.
 

joppe

Actieve deelnemer
21 mei 2010
257
0
Apeldoorn
Hallo,

Het lijntje is geen gewoonte van mij om die te laten zitten maar een over het hoofd geziene stommiteit. Zal me waarschijnlijk wel niet nog een keer gebeuren.

Groet Jos.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Wow...erg mooi kistje !! Er liggen hier inderdaad nog een aantal stukjes gouden regen...ben er nog steeds enorm blij mee!!!
 

leroy

Post veel
23 jul 2010
1.023
32
mooi kistje hoor mooie vorm ook
en exstra leuk dat het je eigen hout is dat geeft meer voldoening
mvg leroy
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig hout, prachtig gemaakt, een prachtig kistje! Die lijntjes laat men wel vaker staan als horende bij de verbinding. Misschien had ik zelf de voet recht gehouden en het deksel wat dunner gemaakt. Maar strak gemaakt Joppe!!

jaap
 
A

Athanor

Guest
Hallo,

Het lijntje is geen gewoonte van mij om die te laten zitten maar een over het hoofd geziene stommiteit. Zal me waarschijnlijk wel niet nog een keer gebeuren.

Groet Jos.

Ik heb op de ambachtschool indertijd geleerd om de verbinding schoon te schaven en zo eventule aftekenlijntjes te verwijderen. In de bladen Furniture&Cabinetmaking en Fine Woodworking zie je echter vaak dat de lijntjes blijven staan. Dus misschien inmiddels deel van het "Design" geworden? Je kunt het ook zien als uitdrukking van een handgemaakt werkstuk. Zoals je ook op antieke meubels dit in de verdekte verbinding op lades kunt zien. Dus niets om je voor te verontschuldigen lijkt me....


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.