Joseph Walsh

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Toen ik in de zomer van 2011 in Ierland was ben ik in een gallery een salontafel (''Erosion II, low table'') en een stoel van Joseph Walsh. Vooral van de salontafel stond ik perplex. De vormen die hij gebruikt heeft zijn wel in te zien waar hij ze vandaan heeft; de erosie van een stuk hout, een bot of ander organisch materiaal. Maar ik stond vooral van het vakmanschap te kijken waarmee het gemaakt is. En nog steeds, na anderhalf jaar, vraag ik me het eigenlijk nog af. Helaas hijzelf niet op de gallery aanwezig, ik had hem graag mogen ontmoeten.

SAM_1480.jpgSAM_1484.jpgSAM_1495.jpg



http://www.josephwalshstudio.com/ is de website. Bizar en fascinerend tegelijkertijd is het niet?
 

G.A.V.

Actieve deelnemer
29 aug 2010
149
0
Al die gebogen vormen, fantastisch!!! Super gave en strakke foto's op zijn site..... Krijg spontaan zin om zelf ook maar eens wat wat te gaan buigen maar ja dat gaat bij lange na niet zo mooi worden als bij deze man.....
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Geweldig, dank voor het posten. Wat een inspiratie als je ziet dat het het met de formaatzaag begint en eindigd in allerlei gebogen organische vormen. En dan de perfectie, prachtig hoe Walsh ziet spreken over het concept de details en hoe ze identieke kopieën kunnen maken. Dit filmpje kan ik wel een paar keer zien!

jaap
 
Laatst bewerkt:

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
En dan de perfectie, prachtig hoe je Walsh ziet spreken over het concept, de details en hoe ze identieke kopieën kunnen maken. Dit filmpje kan ik wel een paar keer zien!

Absoluut waar... ik zag het nu voor het eerst, maar als alles en iedereen hier weer naar school en naar het werk is, dan ga ik het zeker nog een keer bekijken.

Op zijn site staan ook prachtige ontwerpen. Je vraagt je toch af of dit technisch allemaal kan, maar - blijkbaar - kan het !!!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Daar wordt ik stil van....Heb nu al spijt dat ik dit nu bekeken heb..Dat wordt weer een dag werken met allerlei houtflitsen er tussen door.... Ben je dan net met iets bezig en dan dwarrelt er weer een idee voor een tafeltje door je hoofd...GRRRRR....
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Prachtig gewoon!
Als je dit ziet klooien wij toch maar een beetje aan.
Nooit gedacht dat je zulke meubels kon maken uit hout.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.