Harwi zaagtafel (type 1100)

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik ben op zoek naar een gebruikte zaagtafel.
Na een tijdje zoeken heb ik een Harwi type 1100 gevonden.

De zaag heeft een roltafel, afzuiging, kan 45 graden zagen en heeft een noodstop.

Weet iemand wat de kwaliteit van dit soort zaag is, en is er hier iemand die deze zaagtafel bezit of die er meer over kan vertellen?

En het belangrijkste: Wat is de waarde van de zaagtafel, zoals hier beschreven (zie foto)
 

Bijlagen

  • Harwi.JPG
    Harwi.JPG
    48,1 KB · Weergaven: 258

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Dit zijn merendeel machines die door de houtbewerkingsbedrijven bijna niet meer worden aangekocht ze ze daardoor ook veel in de export verdwijnen. Dit neemt niet weg dat je er ee prima machine aan kan hebben met name als je hem reviseert en goed nakijkt. De waarde ligt hierdoor niet echt hoog tussen de 400 en 500 euro maar het is net als met alles het is net wat de gek ervoor geeft als er een goede kwaliteit zaagblad in zit kan de waarde zo met 100 euro stijgen en vaak zitten er meerdere zaagbladen bij
 
A

Athanor

Guest
Ik volg regelmatig de uitkomsten van veilingsites en daarbij zie ik over het algemeen hogere prijzen voor de Harwi zagen. Het is een Nederlands kwaliteitsmerk van een zware en hoge kwaliteit. Zeker met en roltafel erbij zal de marktprijs hoger liggen. Het model dat je laaat zien is volgens mij een vrij oud exemplaar dus dat moet je meetellen. Ik schat dat je gauw op 1000 euro uitkomt.


Fons
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
1000 euro dat zou de verkoper er voor willen hebben maar de reeele waarde van de zaag is niet hoger als 500 maar zoals ik al zij het is wat de gek ervoor geeft. Ik ben regelmatig op veilingen en veilingsites te vinden en op de sites zoals daan/bva zijn de prijzen waarvoor de spullen weggaan inderdaad aan de hoge kant de bieders jutten elkaar op
 

Rudolf

Actieve deelnemer
28 jun 2010
262
0
Ik heb de zaag gekocht. Voor een redelijke prijs (minder dan €1.000 euro gelukkig). Ik begrijp wat Fons bedoeld, ik ben namelijk al een paar maand aan het kijken naar een goede zaagtafel, maar op veel veilingssites worden de prijzen erg hoog. Vanavond zag ik eindelijk een goede zaag op marktplaats (advertentie vandaag geplaatst) en die biedingen liepen al richting de 400 á 500 euro. Ik verwachtte dat de zaag op 1100 euro kwam, maar gelukkig niet.

Ik hou jullie op de hoogte,

Rudolf.
 

charl

Nieuw lid
9 sep 2012
10
0
den oever
dat is zo frank op de veilingsites zoals bva zijn de prijzen best wel hoog plus dat je ook nog veilingkosten bij komen
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met de aankoop, volgens mijn krijg je er wel een goede machine aan!

Fons
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Gefeliciteerd, als het lagerwerk nog goed is, en dat zal best, heb je er een hele goede zaag aan gekocht. Zoals Athanor al zegt, van Nederlands fabrikaat!

jaap
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
Ziet er goed uit. We hebben zelf een Harwi 130 gekocht. Dergelijke machines zijn bijna onverwoestbaar. Qua prijs zit je wel aardig goed.Inderdaad ook afhankelijk van de toebehoren die erbij zaten. Een goede zaagblad kost ook maar zo 70 euro...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.