CMS Festool

jarinl

Actieve deelnemer
5 jan 2011
114
0
Hallo Mede forum gebruikers.

Ik ben na het kopen van mijn robland vlak vandiktebank op zoek naar een zaagtafel. Ik heb al een Festool ts55 en dacht aan een cms tafel. Wat ik mij afvroeg is dat de tafel mij nogal instabiel lijkt hoe kijken jullie hier tegenaan?
 

Glen

Actieve deelnemer
1 apr 2009
95
0
Arnhem, als ik thuis ben
Hoi Jarinl,

Ik heb hem zelf ook. Vind hem stabiel voor het werk dat ik er mee doe. Geen platen van 125 bij 250 cm bijv...Een van de poten is door middel van draaien traploos wat te verstellen, zodat je wiebelen kunt opheffen. En op ca 20 cm van de bodem zit een verbinding tussen de poten. Bij wat meer kracht zetten, zet ik daar mijn voet op zodat de tafel blijft staan waar ie staat. Bedenk dat deze variant oorspronkelijk bedoeld is als mobiele zaagtafel, dus niet primair als stationaire machine. Ik gebruik hem omdat ik vanwege te weinig plek hem ook weer moet kunnen opbergen (helaas)...

Groet,

Glen
 

MaartenS

Post veel
29 jul 2012
1.031
65
Omgeving Amersfoort
was er voor die tafel geen accesoire (het zal een sniet bij Festool hahahaha) die de poten extra verstevigt? soort dwarsverbinding ofzo? Meen dat gelezen te hebben in een ander topic.

Een andere oplossing die ik daar zag staan was een grote plaat op de dwarsliggers tussen de poten doen. Kun je er nog wat spul onder kwijt ook nog, soort etagere wordt het dan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.