Meber Lintzaag

fotobeesie

Nieuw lid
10 dec 2012
7
0
Veenendaal
Hallo,

volgens mij voor een spotprijs (250,--) kan ik een Meber SQ overnemen.
nu heb ik echt alles afgezocht over enige info over dat type, ik kan de naam nog niet eens vinden. Ik dacht eerst ik mis een gedeelte van het plaatje. maar nee er staat duidelijk SQ.
motor is type DMS-SR 80C 1,3KW 2800RPM de wielen zijn 40 cm doorsnee.

ik had graag wat meer info over deze machine gehad, of documentatie. ook omdat ik nog nooit een lintzaag gehad heb.
wie kan mij op weg helpen. of zegt er iemand niet doen. hij ziet er echt prachtig uit

john
 
A

Athanor

Guest
Ik heb deze lintzaag al een lange tijd in gebruik. Doet zijn werk goed, is een gerenommeerd merk van goede kwaliteit. Italiaans, de italianen zijn echter bekend van goede kwaliteit lintzagen en houtbewerkingsmachines. Ik denk momenteel aan een grotere machine en de vraagprijs van mijn Meber zal dan hoger komen te liggen ( ik heb hem getuned en van nieuwe loopbanden voorzien). Dus ook al zou je de loopvlakken van de banden moeten vervangen, het is volgens mij in potentie een goede machine voor een mooie prijs. Wel checken of alles loopt.

Fons
 

fotobeesie

Nieuw lid
10 dec 2012
7
0
Veenendaal
is er dan ook ergens documentatie van te krijgen. heb dit met googele nog nooit meegemaakt.
echt die naam lees je in alle forums, maar op internet geen enkele handleiding of technische gegevens.

john
 

fotobeesie

Nieuw lid
10 dec 2012
7
0
Veenendaal
ik zou het niet weten, zo te zien is er niets van het plaatje af.
IMG_0600.jpgIMG_0601.jpg

heb er ff een foto van gekregen. nergens een plaatje met gegevens over de machine.
maar die moeten toch ergens te vinden zijn? iemand??
 
A

Athanor

Guest
oke klinkt allemaal goed, maar de vraag was om informatie over dit type.

Allemaal niet belangrijk meer voor die prijs: KOPEN!

In de vorige posting heb je een link met info die ook voor 90% van toepassing is op dit model.

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Had ik al het volgende advies gegeven ? KOPEN !!!!

Ik ben zelf aan het kijken naar een lintzaag met wieldiameter 700 of 800.....Genoeg aanbod maar weinig voor een schappelijke prijs....
 

fotobeesie

Nieuw lid
10 dec 2012
7
0
Veenendaal
okeeeee gekocht, zitten 10 zaaglinten bij pfff waar vind ik daar iets over. dun/dik. grote tanden kleine tanden. breed /smal.
ik had al ergens gelezen dat de tanden niet over zo'n rubberen laag lopen, dat doet hij boven niet maar onder net wel.

maar verder wel een mooi apparaat

john
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Die link stond er al :)

Ik zag Mebers online die hier op lijken verkocht worden tussen de 600 en 1250 euro, de prijs waar jij het overhad 250? is dan niet duur.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.