Schaal uit Notenhout en Tineo

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Hoi Allemaal,

2 maanden terug heb ik een houtdraaibank aangeschaft. Eindelijk kon ik eens beginnen met houtdraaien thuis. Na een paar oefenwerkstukjes had ik de smaak te pakken en leek hij mij tijd voor een wat grotere schaal. Ik ben er zelf al redelijk tevreden over, wat vinden jullie er van?

img54991.jpg


img54981.jpg


img55021.jpg


Groetjes,

Lennaert
 

l3nna3rt

Actieve deelnemer
16 dec 2010
156
0
Jan,

Ze zijn niet helemaal vlak als ik ze omdraai. Zou dit ook te maken kunnen hebben met de manier waarop ik ze gedraaid heb? Tijdens het schuren van de schaal merkte ik al dat het deel wat het dichts bij het kopshout zit het moeilijks schuurt. Zo schuur je als het ware een klein beetje ovaal?

Ik ga de volgende keer proberen nog minder te schuren en met de beitels al een zo glad mogelijk oppervlakte proberen te maken. Misschien nog maar wat uurtjes oefenen! haha

Mark,

Dankje. Ik heb de Flottjet gekocht die een tijdje terug op het forum stond. Hij doet het prima en ben er blij mee!
 
waarschijnlijk is het hout gewoon een beetje vervormd
dit zie je op de foto al een klein beetje
het hout was dus waarschijnlijk nog wat nat?
de schalen zijn erg mooi!
zeer mooie structuur en ook de vorm is mooi
zelf draai ik bij de meeste schalen wel een voetje eraan zodat hij wat vaster op de tafel staat
 

baas

Administrator
5 jun 2012
176
142
Mooi gedaan en spannend hout dat tineo, eerlijk gezegd ook nog nooit van gehoord. De tekening in de linker schaal komt wel prachtig uit met de schaalvorm.

jaap
 

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ha Lennaert.

Ik ben blij dat je zo tevreden bent met de Flottjet.
En ik moet zeggen dat de schalen er erg goed uit zien.

Groetjes en nog veel draaiplezier.
Rien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.