Kopieerring Metabo Bovenfrees OF 1028

houtfred

Nieuw lid
13 jan 2013
4
0
Goedemorgen,

ik ben sinds vandaag nieuw op woodworking.nl. Ik ben Hans, grafisch vormgever van beroep, en heb o.a. houtbewerking als hobby.
Een aantal maanden geleden heb ik mijn eerste paneel binnendeur gemaakt m.b.v. pen- en gatverbindingen, en, hoewel er nog wat schoonheidsfoutjes in zitten, ben ik best tevreden met het resultaat. De gaten van de verbindingen heb ik gefreesd met een Metabo OF 1028. Om enigszins recht te kunnen frezen, heb ik de parallelaanslag gebruikt, wat eigenlijk redelijk goed ging, maar best tijdrovend is. Nu overweeg ik voor toekomstige soortgelijke projecten een set Festool MFS-400 te kopen, en deze in combinatie met de Metabo frees te gaan gebruiken. Ik heb ook nog een tijd gedacht aan de Trend Mortise en Tenon Jig, maar de variate in afmetingen welke de MFS (eventueel met uitbreidingen) biedt, is denk ik doorslaggevend.

Ik weet echter niet of er uberhaupt wel een kopieerring voor de Metabo OF 1028 te verkrijgen is. Kan iemand me hierover misschien iets meer vertellen? Voor zover ik weet, is de voetplaat van de OF 1028 vrijwel gelijk aan die van de OFE 1229. Alvast dank!

Hans
 
Laatst bewerkt:

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
hallo houtfred.

Op de www.trend-uk.com .site staat de metabo OF1028. met de verkrijgbare kopieerringen. De metabo OF1028 is de zelfde machine als bij ons de Metabo OF1229 alleen de zonder variabel toerental. De metabo geleiderrail kant je ook goed gebruiken als langsgeleider voor freeswerk.Ik zelf hebt de metabo OF729 die ik regelmatig gebruik met de geleiderrail.

groetjes marc
 

houtfred

Nieuw lid
13 jan 2013
4
0
Beste Marc,

dank voor je reactie. Is de kopieerring op de genoemde site specifiek voor de Metabo OF 1028/OF 1229? Of is het een universele plaat welke je onder de bestaande voetplaat moet bevestigen?
Ik heb op de site van Trend gekeken, en vind eigenlijk alleen die laatste optie. Het zou mooi zijn als er niet teveel extra materiaal onder de voetplaat van de bovenfrees komt, omdat de maximale freesdiepte dan terugloopt.

Groet,
Hans
 

houtfred

Nieuw lid
13 jan 2013
4
0
Vandaag de MFS-400 van Festool besteld, evenals een kopieerring voor de OF-1028! Deze bleek gewoon in het assortiment van Metabo te zitten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.