Virutex kantenlijmer....onderdelen gezocht!

Houtactief

Actieve deelnemer
19 feb 2012
30
0
Hallo

Gisteren heb ik weer eens een tweedehands aankoop gedaan...een vertongen/virutex kantenlijmer voor voortgeplant kantenband.
Ik à het een complete machine, waar alles bij werkt maar ik kwam er gisteren achter dat ik een paar onderdelen moet vervangen maar ik kan ze niet vinden.

Het gaat om de frees die op de machine zit, de virutex AK 97, wat eigenlijk niet zozeer een frees danwel een zaag is met 2 zaagbladenladen die het uitstekende kantfineer aan de onder en bovenkant afzaagt.
Deze zaagbladen zijn totaal versleten en ik heb ze tot nu toe alleen op internet in Amerika en Spanje kunnen vinden maar beide bedrijven versturen niet naar het buitenland.

Wie heeften idee hoe ik aan deze onderdelen kan komen? Kent iemand deze machine en/of iemand die wellicht nog onderdelen heeft liggen?

Groet,

Jorick Koedijk
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 119
  • image.jpg
    image.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 119

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Toolnation en jvl-europe zijn Virutex dealer, in België Tendotools, volgens mij. Misschien kunnen zij wat regelen?
 

Sjoerd

Actieve deelnemer
23 dec 2010
100
1
Als het echt nodig mocht zijn kun je onderdelen vanuit de US door laten sturen naar NL.
Er zijn meerdere partijen die voor een kleine vergoeding zaken door willen sturen, bijvoorbeeld http://www.usa2ned.com/ maar er zijn er genoeg.

Overigens denk ik dat ze in Europa ook wel makkelijker te krijgen moeten zijn!
 

Houtactief

Actieve deelnemer
19 feb 2012
30
0
Bedankt voor de reacties.
Tendotools lijkt inderdaad te gaan werken...

Slijpen wetten e.d. kan niet meer, ze zijn zo versleten dat de diameter van het blaadje ca 5/6 mm minder is en dus niet meer door het kantenband heen komt.
Even afwachten waar tendotools mee komt, anders kan ik inderdaad gaan bestellen in de US of A
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.