mag ik me even voorstellen - de Kastanjeboom

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Hallo!
Ik ben nieuw op het forum en kijk er naar uit hier veel goede tips en ideeën op te steken.
Reeds vele jaren boeit de schrijnwerkerij-meubelmakerij mij (dus een zeer brede range!) en heb sinds vorig jaar de stap gezet om ook daadwerkelijk scholing te volgen om de knepen van de -in het bijzonder - meubelmakerij onder de knie te krijgen.
Dat is iets totaal anders dan mijn beroepsbezigheid of vroegere opleiding maar ik wil dat toch kunnen en misschien ooit wel mijn leven een deels nieuwe wending geven. Of anders nog: hoe de mens in tijden van economische crisis gaat zoeken naar 'een stok achter de deur' zoals we bij ons in België zeggen.
Het doel is dus om in de komende maanden en jaren zo veel mogelijk van de materie te leren en ondertussen buiten de avondopleiding ook thuis flink aan woodworking te doen.
Ondertussen werk ik vanuit een garage als atelier en de bedoeling is om die ook verder te gaan uitrusten, specifiek met vaste machines.
Over de uitwerking hiervan heb ik nog wel wat vragen waar ik graag in de toekomst van jullie iets over zou willen horen!
Bedankt alvast voor jullie toekomstige input!
Mvg, Sven (de Kastanjeboom)
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Welkom. Knap om juist nu te starten.

Ja, de crisis zorgt ervoor dat we de zaken een ietsje serieuzer aanpakken en dat we deze leuke hobby ooit misschien nog wel eens om den brode moeten/mogen uitoefenen. En ik weet niet hoe het in Nederland daarmee zit, maar bij de Zuiderburen is het in ieder geval een knelpuntberoep. Daarom ook deels deze keuzes!
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Welkom. Wat bedoel je met knelpuntberoep, is er veel vraag naar houtbewerkers/meubelmakers in België?
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
Dank voor jullie welkomstwoorden! En als ik de definitie van Sam goed lees had ik ook kunnen opteren voor Kinder-Shrink of Informaticus ... Waarschijnlijk had ik dan nu op een ander forum aan't posten geweest :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.