Speelse meubels

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Kwestie van beginnen Meron.
In een of ander tijdschrift (fine woodworking dacht ik) heeft eens een beschrijving gestaan hoe dit gemaakt werd. Helaas niet al teveel details meen ik me te herinneren.

Erg leuk.

Al die gekromde lijnen maken het wel erg lastig om zelf dit soort werk te maken.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Da's waar, maar je bent dan vast al snel bezig met mallen maken voor het frezen, verlijmde stukjes bol schaven, en stomen voor het krombuigen. Dat is toch weer en slag complexer (ook qua gereedschappen) dan rechte lijnen zagen, schaven en verlijmen.

Maar gezien wat je er mee kunt maken, lijkt het me wel echt de moeite waard. Had ik maar meer vrije tijd....
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Mal maken hoef je maar 1 keer te doen. Stomen en bolschaven is ook niet echt nodig mijn inziens.
Maar dat het meer werk is, blijft een feit en ook dat het zeer de moeite waard is als je er een gemaakt hebt.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Geweldig vind ik dit soort meubelen :D. Zeer inspirerend. Zulke ronde kasten en soortgelijke had ik al eens gezien. Die ladekast die door de bever doormidden is geknaagd nog niet. Lijkt me wel erg kwetsbaar gezien het gewicht wat op een klein puntje rust...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.