Benaming type tafelvoet/poot

brite

Nieuw lid
3 jan 2013
3
0
Ik ben sinds kort begonnen met het inslaan van de materialen voor een pokertafel. Ik heb beperkte ervaring met houtbewerking maar dit leek me een leuk project om weer eens te beginnen aan houtbewerking. Nu ben ik op zoek naar een tafelvoet voor bevestiging aan deze pokertafel. Alleen weet ik niet wat de benaming voor dit type voet is.

Zie onder een voorbeeld van de voet.

std_oval_nat_oak-lg.jpg



Kunnen jullie mij helpen?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.558
Gaanderen
Ik vind het een hele grote uitdaging voor een iemand met "beperkte" ervaring. Draaien, fineren en de pootjes maken. Een hele uitdaging. Al nagedacht hoe je de kolompoot 8 kantig kan maken? Wij zien graag foto's van het werkstuk in diverse stadia.
 

brite

Nieuw lid
3 jan 2013
3
0
Ik vind het een hele grote uitdaging voor een iemand met "beperkte" ervaring. Draaien, fineren en de pootjes maken. Een hele uitdaging. Al nagedacht hoe je de kolompoot 8 kantig kan maken? Wij zien graag foto's van het werkstuk in diverse stadia.

Ik wil de dubbele kolomvoet bestellen, omdat deze inderdaad moeilijk te maken is voor iemand met beperkte ervaring. Gelukkig is mijn vader meer ervaren (en gepensioneerd), dus hij heeft alle kennis en tijd mij te helpen.
 

brite

Nieuw lid
3 jan 2013
3
0
Heb ik al gedaan, en inderdaad een aantal mooie kolomvoeten gevonden. Alleen ben ik eigenlijk op zoek naar die leeuwenpoten eraan. Maar ik denk inderdaad dat het goedkoper zal zijn.

De goedkoopste welke ik nu gevonden heb (nieuw) zijn 2 enkele kolomvoeten met leeuwenpooten voor 100 euro per stuk. Dat vind ik nog best meevallen, maar ik denk dat 2e hands inderdaad een stuk goedkoper zal zijn.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.