Een flits-klusje

WR1944

Oud hout
Op zondagmorgen komen een aantal vrienden van m'n vrouw ontbijten of na hun ontbijt even bij ons langs voor een koffiepraatje. Amerikanen zijn soms net Nederlanders. Een vriendin van m'n vrouw vertelde op een bepaald moment dat ze met het kaarten soms problemen had met het in de hand vasthouden van een waaier aan kaarten. Ze zocht een soort van steun zoals bij Scrabble werd gebruikt.
Dus ik dook de kelder in met een pak kaarten. Even wat meten, rekenen en schetsen en ik kon wat restjes hout bij elkaar grabbelen. Voordat de lijm droog was vertrok de dame in kwestie zodat ze nog iets te goed houdt.
 

Bijlagen

  • PC301306q.jpg
    PC301306q.jpg
    61,5 KB · Weergaven: 412
  • PC301307q.jpg
    PC301307q.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 412

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Leuk zo! Deze week zag ik net op TV een gepensioneerde in een rusthuis die hetzelfde maakte in de kelder van het rusthuis voor mensen met een verlamde kant.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.253
301
Heelsum
Deze week zag ik net op TV een gepensioneerde in een rusthuis die hetzelfde maakte in de kelder van het rusthuis voor mensen met een verlamde kant.

Was het geen live uitzending uit Amerika.......
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Ik herinner me dat m'n vader er ook ooit eentje maken, maar die was licht gebogen, zodat de kaarten wat beter verstopt zaten voor de tegenstanders;-).
Wel knap gedaan, jammer dat je lijm niet sneller droogt:p

Groeten,
Steven
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.283
220
't hoofd van Overijssel
[B zei:
Steven Gauwberg; Ik herinner me dat m'n vader er ook ooit eentje maken, maar die was licht gebogen, zodat de kaarten wat beter verstopt zaten voor de tegenstanders;-)..

images
 
Laatst bewerkt:

WR1944

Oud hout
Ik heb de kaarthouder aan de uiteindelijke gebruikster overgedragen. Ze was er erg blij mee en het kwam precies op tijd. Er gaat flink gekaart worden in de aanloop naar 12:00 en er zal ook wel wat spiritueels genuttigd worden zodat de kaarthouder gedeelte de wat onvaste hand zal kunnen ondersteunen.
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.113
241
Goeree-Overflakkee
Alternatief idee om kaarten vast te houden is ze in te klemmen tussen twee schijven die met een boutje/vleugelmoertje aan elkaar zitten. Toen ik klein was heb ik zo'n ding gebruikt bij het zwarte vrouwen :)
 

WR1944

Oud hout
Het probleem was dat de dame in kwestie last heeft van een beginnende rheuma in de vingers. Het friemelen met kaarten om ze in waaiervorm tussen twee schijven te krijgen lijkt me eerder een verslechtering van de uitgangssituatie. De houder heeft z'n diensten intussen al bewezen en ik heb al een opdracht voor nog een exemplaar. Ik denk dat het tijd wordt om een serieuze productielijn op te zetten. :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.