Welke combinatie machine

alex from holland

Nieuw lid
26 nov 2010
21
1
Ik wil graag een grbruikte combinatiemachine baan aanschaffen.
Nu kan ik kiezen tuasen een Metabo combinatiemachine multi 310 of bijvoorbeeld een robland x31.
De robland is natuurlijk een superdegelijke machine.
Waar doe ik nou goed aan?

Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Een metabo tegenover een robland is een beetje appelen met peren vergelijken....
Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen. Er zijn reeds enkele topics met veel ervaringen terug te vinden.
 

ed bever

Actieve deelnemer
14 aug 2012
188
0
bakel
Alex

Het zijn inderdaad twee totaal andere machines zowel in grootte en bv pk,s. Je moet voor jezelf bekijken wat voor jou de meeste geschikten is. Ga je veel massief hout bewerken dan heb je aan een robland meer als bv de metabo. Prijs en plaats spelen ook een rol. Zelf ben ik in het bezit van een casadei M310 waar ik zeer tevreden over ben.

Groetjes Marc.
 

red-wood

Nieuw lid
9 nov 2012
6
0
nijmegen
Hallo Alex,

Ik werk zelf met de combinatie machine van Felder, deze zijn ook tweedehands te vinden. Op de zaag geleiding na, die vanwege de vlakbank niet op stang zit maar door gleuf glijd een prima machine, zeker als je wat meer massief doet. Wil je veel met plaat gaan werken koop dan een gewone formaatzaag. Platen willen namelijk redelijk vaak op de tafel in spleten en achter scharnieren blijven hangen, ook als je de slede iets hoger zet.

Succes er mee...

Groet Hugo
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.