Festool TS55REBQ of toch de grote broer T75EBQ kiezen?

markkelner

Nieuw lid
24 mrt 2012
23
0
Ik zit een beetje te twijfelen tussen de bovenstaande 2 modellen. Wat zijn de voor en tegens? In hoeverre gebruiken jullie dagelijkse de 47 en 1- graden stand. (TS75 gaat alleen van 0-45 graden en antiplinterblokje werkt slecht als je ondiep zaagt). Beetje extra power van de TS75 is mi nooit weg ookal zaag ik voornamelijk multiplex plaatmateriaal. Misschien dat ik de machine later nog eens in een zaagmodule ga zetten als mobiele zaagtafel op locatie.

Graag jullie advies!
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
De ts 55 heb ik al een paar jaar, een goede machine voor plaatmateriaal zagen. Ongeveer 2 maand geleden heb ik er een 2e hands ts75 bij gekocht en veel met deze machine gewerkt ipv de ts55, ook om hem uit te proberen. Zaterdag heb ik nog ruwe meranti balken gekantrecht met de machine, bijna 7 cm dik meranti= geen probleem. Het extra gewicht vind ik meevallen, bij invallen met de zaag moet je wel meer oppassen, door de extra power slaat de zaag eerder/harder terug. Voor in een zaagmodule zou ik kiezen voor de ts75, kracht en capaciteit. Als je bijna alleen plaatmateriaal zaagt is de ts 55 handzamer en goedkoper.
 

PBT

Actieve deelnemer
Als ik me niet vergis komt er binnenkort een TS75 REBQ uit??? heb ik me ergens laten vertellen.

Zelf ben ik nog aan het twijfelen tussen de spero 2120 en de ts 75 voor het zagen van dik materiaal. de spero gaat tot 85 mm (festool 75mm) en doordat deze gebouwd is op de Holzherr bodem past deze ook op de festool (en mafell) geleiders. Ook prijstechnisch is de spero interessanter dan de festool omdat ik niet vaak dikker hoef te zagen dan 4cm (deuren). De spero zal kwalitatief waarschijnlijk minder zijn dan de festool, maar kost dan ook maar de helft (€ 385 ex btw)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.