FlottJet lintzaag

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Vandaag - na lang aarzelen - een tweedehands of waarschijnlijk derde hands Flottjet lintzaag gekocht. Goed, 't zal in elk geval een nieuwe ervaring opleveren.

Kan iemand me helpen aan een handleiding of een tip geven hoe eraan te komen?
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Dag Klaas0639

Een handleiding kan ik je niet aan helpen. Lintzagen zijn echter over het algemeen vrij eenvoudige machines, ze vereisen echter met enige regelmaat wel wat afstelwerk. Op het internet zijn veel filmpjes te vinden die algemene uitleg geven over het onderhouden en afstellen van lintzagen in het algemeen. Mocht je er dan niet uit komen dan gaat dit forum denk ik wel uitkomst bieden.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Dank heren. Instructief filmpje.
Ik had al de indruk dat op dit forum veel ervaring en kennis zit van lintzagen. En echt zorgen maakte ik me niet toen bleek dat er geen handleiding bij was.
Maar ach, toch wel prettig er zelf een te hebben.
 
Laatst bewerkt:

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.325
194
Gem. Winsum (Groningen)
Het advies de fabrikant te benaderen bleek nuttig:

Een email aan Kraeku GMBH - de huidige eigenaar van Flottjet, zoals iemand al meldde in dit forum, leverde binnen enige dagen een pdf op met handleiding, onderdelenlijst en exploded view.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.