Pallet hout lamp

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
Ik vind het leuk om met geschaafd pallethout te werken. Je weet nooit wat je gaat tegenkomen als je zo'n pallet stript en schoonmaakt.
Het zijn altijd ontwerpen waarbij het hout mag werken en er geen zwaar belaste delen zijn.

Ook niet het standaard kundig in mekaar gezet houtwerk, eerder conceptueel. Een voorbeeld:
side.jpg
close rood.jpg
Andrea Donker.jpg
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Die onderste foto, misschien volgende keer toch een langer snoer aan de lamp maken.....?
Maar, ziet er mooi uit, heb je dan ook een mooi lampje aan.
 

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
@roeliepoelie, dat was een foto voordat ik een langer snoer was gaan halen :)
@akwadraat, geen bouwtekening. Maar zal niet al te moeilijk uit te vogelen zijn.
 

robdenduijf

Actieve deelnemer
2 aug 2012
81
0
Amsterdam
Nee. Ben begonnen met de fles aan het eerste stukje hout vast te maken en daarna naar beneden gewerkt. Steeds het vorige stuk met het volgende stuk inklemmen. Je gaat dus van 1 deel hout naar 2, naar 3, enz.

Het is een concept, als ik er nog 1 zou maken, dan zou ik wel wat veranderen. Bijvoorbeeld het onderste deel wat breder.
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Ok, Bedankt,
Ik was begin dit jaar aan het zoeken voor een staande houten lamp, die dus ook nog verstelbaar moest zijn totdat de persoon voor wie die was tegen een ander lamp (metaal) aanliep en die dus gekocht heeft (helaas). Maar ben nog steeds geinteresseerd in een tekening van een verstelbare grote (plm 180cm) houten lamp.
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Hoe heb je de draaiende delen genaakt? Ben je niet bang dat het op den duur doorzakt?
 

akwadraat

Actieve deelnemer
1 okt 2008
108
11
Weet iemand toevallig waar er ergens een tekening van zulk soort (vloer) lamp te krijg/koop is?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.