(Bijna) gratis werkplaatsinrichting komt aan

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Beste Forummers,

Een tijdje geleden schreef Toonboog over de (bijna) gratis werkplaatsinrichting. Nu woon ik vlakbij Groningen en past er altijd meer gereedschap in de schuur dus ben ik erheen gegaan. Na wat onderhandelen heb ik met jaap een mooie prijs afgesproken en afgelopen zaterdag heb ik de boel, met hulp van mijn zoon en mijn zwager losgemaakt en transportklaar gemaakt. met name de vlak-vandiktebank (die dikke Danckeart) had wat voeten in aarde, maar de machinelifter en de palletwagen zijn we een aardig eind gekomen. Vandaag Zijn de machines (en de vlak-vandikebank voor het eerst in meer dan 60 jaar) naar buiten gegaan. Dat was ook weer interessant omdat de palletwagen de bank net kon tillen en we een afstapje van plm. 40 cm af moesten. Met een paar collega's is dit echter prima gegaan. Lesterhuis heeft ze vervolgens opgeladen en naar Appingedam gebracht, waar ze nu in de schuur staan. Ik moet de werkplaats opnieuw inrichten om de machines voldoende ruimte te geven en ik zal jullie op de hoogte houden van het hele project. Thom, mijn zoon van vijf, vond het allemaal geweldig, zeker toen hij zelf de kraan mocht 'invouwen'.foto (1) (480x640).jpgfoto (2) (480x640).jpgfoto (640x480).jpgfoto (3) (480x640).jpg

Dit was een bijzondere ervaring: ik heb mijn eerste echte grote machines gekocht en kennisgemaakt met Jaap. Zoals jullie misschien op de foto's hebben gezien maakte hij zijn hele level al grafkisten en het was indrukwekkend om te zien hoe hij ermee omgaat dat zijn werkplaats werd ontruimd; ik heb gelukkig nog een tijd te gaan (als het goed gaat natuurlijk), maar het zet je wel aan het denken over je eigen arbeidzame bestaan.

Groeten,

hans
 

Tammo

Nieuw lid
20 dec 2012
1
0
De opa van Thom vind het ook prachtig om te zien.
En nu deze winter maar veel hout vlak en van dikte maken op je "eigen" bank. Ook dat moet toch geweldig zijn HoutHans.
 

Toonboog

Actieve deelnemer
18 sep 2012
74
0
51
Lochem
Mooi om te lezen, Hans.
Het was een heel project zo te zien, maar erg leuk.

Goed om te horen dat jullie er uit zijn gekomen met zijn tweeën.

Ik hoop dat je veel plezier hebt van deze machines.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.